گزارش دفاع پرس از رئوس مهم سخنان سید مقاومت/

گریه سید حسن بر شهدای قنیطره/ ایران یا سوریه مانع از واکنش حزب‌الله نشدند/ عصر پیروزی‌ها آغاز شده

در این ترور یک بعد انسانی و عاطفی دارد و ما بله دردمند شدیم و غمگین و من نیز یک روز گریه کردم..ایران یا سوریه مانع از واکنش حزب‌الله نشدند..ما به خوبی می‌دانیم که اسرائیل از هرگونه مواجهه نظامی ترس دارد و به دنبال ترور جوانانی است که روز چهارشنبه این رژیم را خوار کردند.
کد خبر: ۳۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ - 31January 2015

گریه سید حسن بر شهدای قنیطره/ ایران یا سوریه مانع از واکنش حزب‌الله نشدند/ عصر پیروزی‌ها آغاز شده

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، «سید حسن نصرالله» روز گذشته در مراسم گرامیداشت شش شهید حزبالله و یک شهید سپاه پاسدان انقلاب اسلامی در جنوب سوریه، در جمع لبنانی های منطقه ضاحیه سخنانی را پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حزب الله در جولان و پاسخ مقاومت به این حملات در مزارع شبعا ایراد کرد.

رووس مهم سخنان شب گذشته سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان:

*** مقاومت دیگر قائل به جداسازی مکانها و عرصههای درگیری نیست و مقابله با هر تجاوزی را حق قانونی و شرعی خود میداند.


*** در قنیطره خون ایرانی و لبنانی در خاک سوریه ممزوج شد و این نشانه وحدت مقاومت و سرنوشت و واحد بودن دشمن است افزود که «از زمانیکه این خونها به هم آمیختند، عصر پیروزیها آغاز شد.

*** مذاکرات هستهای، «ایران یا سوریه مانع از واکنش حزبالله نشدند.هیچ یک از دوستان ما راضی نشدند که ما خوار شویم یا خون ما ریخته شود.


*** تکفیریها همه روز ثابت میکنند که همان کاری میکنند که اسرائیلیها انجام میدهند.

*** اسرائیل در فسادگری به سالهای گذشته خود بازگشته است.

*** «اسرائیل» در سوریه علاوه بر اینکه جولان را همچنان در اشغال خود دارد، از جنگ جاری در این کشور نهایت استفاده را میکند و آشکارا از گروههای تروریستی تکفیری با هدف تخریب سوریه و ارتش آن حمایت میکند.


*** اسرائیل هیچ زمانی نمیگوید که اسرائیل این کار را انجام داده است. چرا که اگر چنین کند، در برابر مردم خود قرار خواهد گرفت و قواعد درگیری پیچیده خواهد شد و در حال حاضر نیز، گیج و ضعیف و خسته است.

*** فاجعه برای اسرائیل هنگامی رخ داد که حزبالله برای اولین بار شهادت عدهای را در قنیطره در پی بمباران اسرائیل اعلام کرد.

***سوالی که اینجا برای ملت و مخالفان سوری، ملتهای فلسطینی و لبنان و همه ملتهای منطقه مطرح میشود که اسرائیل در منطقه مرزی جولان تا پایینترین نقطهای که ارتش سوریه در آن حضور دارد، چه کار میکند؟

*** در این ترور یک بعد انسانی و عاطفی دارد و ما بله دردمند شدیم و غمگین و من نیز یک روز گریه کردم و من پدری همانند دیگر پدران هستم.

*** هم اکنون موضوع پایان یافته تلقی میشود و پاسخ بسیاری از سوالات داده شده و آنچه مهم است، آن چیزی است که پس از اعلام حزب الله مبنی بر برعهده گرفتن مسئولیت پاسخ به تجاوز قنیطره برسر «اسرائیل» آمده است.


*** «اسرائیل» حتی مسئولیت تجاوز قنیطره را به صورت رسمی برعهده نگرفت.

*** من اعلام میکنم که عملیات مادر اوج آماده باش و آمادگی اسرائیلیها انجام شد.

شباهت ها و تفاوت های عملیات حزب الله با رژیم صهیونیستی

*** نصرالله با توجه به شباهتهای عملیات اسرائیل و حزبالله گفت: در روز روشن ما را زدند و ما هم در روز آنها را زدیم. ساعت 11 و نیم عملیات آنها انجام شد و عملیات ما نیز در ساعت 11 و 25 دقیقه بود. دو خودرو در مقابل دو خودرو. کشته آنان مقابل شهدای ما. آنها موشک زدند ما هم با موشک جواب دادیم.

*** یک تفاوتی بین ما و اسرائیلیها وجود دارد. اول اینکه آنها ترسو هستند و مردم ما نیستند چرا که آنها در روستاهای سنگربندی شده مبارزه نمیکنند و اینکه آنان از پشت زدند و مردان مقاومت از روبه رو زدند. تفاوت دوم نیز در این است که اسرائیل مسئولیت عملیاتی که انجام میدهد بر عهده نمیگیرد اما مقاومت مسئولیت آن را بر عهده میگیرد.

*** ما خواستار جنگ نیستیم، اما از آن هم نمیترسیم و لبنانیها باید بین این دو تفاوت قائل شوند و اسرائیل هم باید بداند که ما از جنگ نمیهراسیم، بلکه ما مرد جنگ هستیم و برای آن آماده ایم و با یاری خدا و مشیئت او، پیروز میشویم.

پیش بینی سید مقاومت از عملیات های آتی رژیم صهیونیستی

*** شنیدهایم که اسرائیل میخواهد عملیات شبعا در همین حد باقی بماند ولی ما به خوبی میدانیم که اسرائیل از هرگونه مواجهه نظامی ترس دارد و به دنبال ترور جوانانی است که روز چهارشنبه این رژیم را خوار کردند.

*** الان هر گروهی از حزبالله یا هر جوانی ترور شود ما اسرائیل را متهم میکنیم و پاسخ آن را در زمان و با روشی مناسب حق خود میدانیم.
 

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار