معاون سابق فرهنگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی:

کار جهادی در جامعه نهادینه شود

معاون سابق فرهنگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: مردم باید خدمت بی‌منت و صادقانه را در دستگاه‌های اجرایی مشاهده کنند و این موضوع در صورتی محقق می‌شود که فرهنگ کار جهادی بیش از گذشته ترویج یابد.
کد خبر: ۳۹۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ - 30May 2020

کار جهادی در جامعه نهادینه شود/ 75 درصد مساجد خراسان‌جنوبی فاقد روحانیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» معاون سابق فرهنگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی سپاه انصارالرضا (ع) استان اظهار داشت: نکته مدنظر ما طی سه سال گذشته توجه به بحث شبکه‌سازی فرهنگی رده‌ها و ایجاد شبکه‌های روشنگری در سطح استان بوده که با همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی و هنری در سطح استان توانستیم در این راستا اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی بیان داشت: در راستای شبکه‌سازی فرهنگی در استان همایشی تحت عنوان «محله پاک» در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سطح استان برگزار و رده‌های فعال و برتر مورد تشویق قرار گرفتند.

معاون سابق فرهنگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی برگزاری همایش‌های «چهل سالگی انقلاب اسلامی»، همایش «تبیین گام دوم انقلاب»، برگزاری دو جشنواره استانی سرود به مدت دو سال متوالی، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس، تولیدات رسانه‌ای، گرافیکی و آگاهی‌بخشی مردم برای حضور در انتخابات و راه‌اندازی نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر و محصولات فرهنگی ایرانی و اسلامی از اهم فعالیت‌های این معاونت ذکر کرد.

فرخنده بر لزوم توجه به نهاد خانواده و حفظ ارزش‌های اسلامی، مطرح کرد: توجه به مدارس دخترانه برای داشتن مادران آینده یکی از نکات مهم برای آینده انقلاب است که باید مدنظر قرار دهیم زیرا از دامن مادران آینده باید افرادی هم چون شهید حججی تربیت شوند.

وی مطرح کرد: مردم باید خدمت بی‌منت و صادقانه را در دستگاه‌های اجرایی مشاهده کنند و این موضوع در صورتی محقق می‌شود که فرهنگ کار جهادی بیش از گذشته ترویج یابد.

معاون سابق فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به انحرافات فرهنگی و تأکید بر هوشیاری جامعه در مقابل این انحرافات، بیان داشت: در این راستا باید تریبون‌های نماز جمعه به تقویت کردن روحیه مطالبه‌گری مردم در عرصه مطالبات به حق فرهنگی بپردازند و مطالبات جدی‌تری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

فرخنده بر لزوم توجه به احیای مساجد به عنوان سنگرهای دفاع از دین و انقلاب، مطرح کرد: 75 درصد از مساجد استان فاقد روحانی هستند و اگر امام یک مسجد حضور نداشته باشد برای مردم آن محله در عرصه‌های فرهنگی و دینی زمینه آسیب دیدن فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی از مراکز گردشگری استان سبب ایجاد مشکلات و چالش‌های مذهبی شده‌اند که امیدواریم دستگاه‌های مربوطه در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار