ایلهان‌عمر:

سیاه‌پوستان در آمریکا با بی‌توجهی‌های متعددی مواجه هستند

نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتای آمریکا گفت که سیاه‌پوستان در آمریکا با بی‌توجهی‌های متعددی در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند.
کد خبر: ۳۹۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ - 31May 2020

سیاه‌پوستان در آمریکا با بی‌توجهی‌های متعددی مواجه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «ایلهان عمر» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد که در پی قتل «جورج فلوید» مرد سیاه‌پوست غیرمسلح توسط پلیس مینیاپولیس اصلاحات سرتاسری در آمریکا ضروری بوده و سیاه‌پوستان آمریکایی‌ مدت‌هاست که تحت حملات وحشیانه قرار دارند.

این نماینده دموکرات ایالت مینیاپولیس گفت که شهروندان این ایالت، آفریقایی‌آمریکایی‌ها و بسیاری از شهروندان آمریکایی خواستار تنظیم شکایت علیه سه افسر پلیس دیگری هستند که شاهد قتل مرد سیاه‌پوست توسط «درک چائوین» پلیس قاتل هستند.

وی که با شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» مصاحبه می‌کرد، افزود: «جامعه سیاه‌پوستان در سرتاسر آمریکا با بی‌توجهی‌های متعددی در زمینه‌های متعدد اجتماعی و اقتصادی به خصوص در سیستم قضایی این کشور مواجه هستند.»

«کملا هریس» سناتور ایالت فلوریدای آمریکا نیز امروز در پیامی در توئیتر به نابرابری و بی عدالتی علیه سیاه‌پوستان در آمریکا اشاره کرد و نوشت: «جوامع سیاه‌پوستان قرن‌هاست که عدالتی برابر تحت قانون دریافت نکرده‌اند. خون سیاه‌پوستان پیاده‌روهای آمریکا را آغشته کرده است. درد واقعی و عمیق است. ما باید گوش فرا داده و اذعان کنیم و اقداماتی برای تغییر در جوامع خود اتخاذ کنیم.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار