آزاده «زکریا شکری»:

خبر ارتحال امام خمینی (ره) بدترین اتفاق دوران اسارت بود

زکریا شکری آزاده و جانباز دفاع مقدس گفت: خبر ارتحال امام خمینی (ره) بدترین و غم انگیزترین خبر دوران اسارت بود.
کد خبر: ۳۹۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ - 01June 2020

خبر ارتحال امام خمینی(ره) بدترین اتفاق دوران اسارت بود

زکریا شکری از پیشکسوتان، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل گفت: دوران اسارت در زندان های رژیم بعث عراق، با شکنجه های روحی و جسمی زیادی همراه بود که همه آنها را با ایمان به خدا و روحیه جهادی کم اثر و یا بی اثر می کردیم.

شکری افزود: عشق به امام و شهدا و توسل به ائمه اطهار (ع) مهمترین عوامل پایداری و مقاومت اسرا بود و بعثی ها سعی داشتند با ایجاد ضعف در روحیه اسرا عوامل پایداری را از بین ببرند.

این جانباز دفاع مقدس در ادامه گفت: بعثی ها با لبخند خبر ارتحال امام را به اسرا دادند و این کار باعث ایجاد شوک روحی بزرگی به اسرا شد؛ ولی بچه ها با برنامه ریزی دقیق و کارهای ابتکاری چندین روز برای امام عزاداری کردند.

شکری با بیان اینکه دوران اسارت پر از فراز و نشیب های روحی و روانی بود افزود: خبر ارتحال امام خمینی (ره) بدترین و غم انگیزترین خبر دوران اسارت بود و باعث شد اسرا غم دوران غربت و اسارت را چند برابر احساس کنند.

این آزاده افزود: اسرا بعد از ارتحال امام غم سنگینی را در دل خود احساس کرده و برای بازگشت به میهن و زیارت مرقد امام لحظه شماری می کردند.

شکری در پایان افزود: داغ ارتحال امام داغ شهدا را در دل اسرا زنده کرد و خاطره حزن انگیز این داغ در غربت، در دلهای آزادگان ماندگاز خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها