ذوالفقاری:

اصناف در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی پلمب می‌شوند

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا هشدار داد در صورتی که اصناف و واحد‌های بازگشایی شده، اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، محدودیت‌های قبلی آن‌ها به سرعت و بدون کم و کاست بازخواهدگشت و این صنف‌ها با پلمب و تعطیلی مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۳۹۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ - 01June 2020

اصناف اصول بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی وزیر کشور و رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا امروز (دوشنبه) پس از برگزاری بیست و یکمین نشست این کمیته با حضور اعضای آن از نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور ازجمله معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور هشدار داد در صورتی که اصناف و واحد‌های بازگشایی شده، اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، محدودیت‌های قبلی آن‌ها به سرعت و بدون کم و کاست بازخواهدگشت و این صنف‌ها با پلمب و تعطیلی مواجه خواهند شد.

ذوالفقاری گفت: اولویت اصلی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صیانت و مراقبت از سلامت مردم است و به همین دلیل، نباید با تداوم بازگشایی‌ها، این علامت را به جامعه بدهیم که همه چیز در حال عادی شدن است.

وی افزود: گزارش‌ها از برخی نقاط کشور حکایت از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول یک هفته اخیر دارد و در صورتی که حساسیت مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یابد، قطعاً این آمار بیشتر خواهد شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: برای مراقبت از سلامت مردم در برابر آن، باید صدای واحدی در جامعه داشته باشیم و به تصمیم‌گیری جامعی درباره بازگشایی‌ها برسیم.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: اکنون زمان آن است که فرصت‌های مدیریت بیماری کرونا را بشناسیم و خودمان را برای زندگی در فضای کرونایی آماده کنیم.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه اولویت ستاد ملی کرونا، توجه توامان به سه محور تامین سلامت، معیشت و نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی مردم است، اظهار داشت: برنامه ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که در عین توجه به مسائل بهداشتی و سلامت، موضوع معیشت و گذران زندگی مردم هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید با رعایت اصول بهداشتی، به روند مبارزه با کرونا تا نابودی کامل این بیماری ادامه دهیم و بدانیم که در صورت عود دوباره آن، امکان اعمال سخت‌گیری و محدودیت‌های تازه‌بر فعالیت‌ها دشوار خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز عملکرد موفقی در مدیریت بیماری کرونا داشته‎ایم، تصریح کرد: نباید با اهمال کاری و شیوع دوباره این بیماری، از یک‌سو، خدشه به اعتبار و افتخار جهانی‌مان در مدیریت این بیماری بزنیم و از سوی دیگر، با بازگشت محدودیت‌ها، هزینه‌هایمان را بالا ببریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار