شهید «حسین حق‌نظری»؛

ثمره خون‌ شهیدان تعجیل خداوند در ظهور امام‌ زمان(ع) است

شهید «حسین حق‌نظری» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: با خون گرم خود حرکتی دیگر به پیکره اسلام بدهید که ثمره این خون‌ها تعجیل خداوند در ظهور امام‌ زمان(ع) و تشکیل حکومت عدل جهانی به دست این رهبر بزرگ است.
کد خبر: ۳۹۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ - 02June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «حسین حق‌نظری» 22 آذرماه 1339 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. پس از مبارزه با رژیم شاه و با پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با شروع جنگ، تصمیم گرفت برای دفاع از میهن خود راهی جبهه شود. این شهید والامقام در تاریخ 8 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیرئوهای عراقی به فیض شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «حسین حق‌نظری» 22 آذرماه 1339 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. پس از سپری کردن مقاطع ابتدایی و راهنمایی وارد دبیرستان شد. سال‌های آخر تحصیل وی در دبیرستان، مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی بود. در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت داشت و بارها از ناحیه سر و صورت در مواجه با نیروهای امنیتی رژیم شاه مجروح شده بود.

اوایل سال 1361 مسئول آموزش نظامی سپاه مراغه بود و بعد هم فرمانده گردان توحید سوم در منطقه سرپل ذهاب. در عملیات والفجر (20 آذرماه 1360) حضور داشت. مسئول بسیج شهرستان میاندوآب بود و اوایل 1362، مسئول عملیات سپاه مراغه شد. قبل از عملیات والفجر 4 در جبهه حضور یافته و به عنوان مسئول آموزش اطلاعات و عملیات در منطقه شناسایی بمو نقش فعالی ایفا کرد.

عملیات خیبر، آخرین عملیاتی بود که حسین حق‌نظری در آن حضور داشت. در این عملیات او فرمانده گردان آر پی جی زن بود. در نبرد جزایر مجنون چند تانک دشمن را مهدم کرد و سرانجام از ناحیه سر به وسیله تیر مستقیم تانک عراقی مجروح شد و 28 اسفندماه 1362 به فیض شهادت نائل گشت. پیکر مطهرش توسط رزمندگان به مراغه منتقل و در گلشن‌زهرای این شهر به خاک سپرده شد.

خصوصیات بارز شهید:

مربی اخلاق و اسوه تقوا بود. از کودکی مومن، متدین، بسیار فعال و در‌س‌خوان بود. چهره‌ای دلنشین و محجوب داشت. از بس با حیا بود با هرکس صحبت می‌کرد، سرخود را پائین می‌انداخت. همه را مجذوب خود می‌کرد. کم‌حرف بود. موقع خواندن نماز، سوره القارعه را با صدای بلند می‌خواند. باغیرت و و تابع ولایت فقیه بود و به پدر و مادرش احترام خاصی قائل می‌شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

برادران، خواهران، پدر و مادر گرامی‌ام، بدانید که من آگاهانه در این راه قدم گذاشتم. تمام وجود، سعادت و هستی خود و دیگران را در پیروزی اسلام می‌دانم. جهاد در راه اسلام را برای خود توفیق بزرگ خداوندی می‌شمارم. از تمامی شماها به خصوص خانواده شهدا می‌خواهم ما را دعا کنید تا در این راه، همسفر و همراه کاروان‌دار بزرگ شهدای اسلام سید‌الشهدا(ع) شویم.

برادران بدانید تا به امروز، اسلام با خون رشد کرده و با خون نیز پیروز خواهد شد. پس شما باید عاشقانه به سوی جبهه‌ها، این رحمت بزرگ الهی بشتابید و با خون گرم خود حرکتی دیگر به پیکره اسلام بدهید که ثمره این خون‌ها تعجیل خداوند در ظهور امام‌زمان(ع) و تشکیل حکومت عدل جهانی به دست این رهبر بزرگ است.

در آخر از تمامی برادران حلالیت می‌خواهم، من نیز همه را حلال می‌کنم. ان‌شاءالله خداوند ماها را از بندگان خالص و صالح خود قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار