مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در ستاد ارتش برگزار شد

مراسم گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، صبح امروز در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ - 02June 2020

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ستاد ارتش برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «کیایی‌نژاد» استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، اظهار داشت: امام خمینی (ره) مصداق بارز کسانی است که در آیه ۹۶ سوره مریم از آن‌ها یاد شده است؛ «إِنَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمٰنُ وُدًّا» یعنی «آنان که ایمان آورده‌اند و به کارهاى پسندیده اشتغال ورزیده‌اند، طولى نمى‌کشد خداى تعالى که بخشنده و مهربان است وسیله دوستى آنان را با خود، فراهم مى‌آورد».

وی افزود: سنت ابتلا و آزمایش یکی از سنت‌های الهی است که شامل همه انسان‌ها و ملت‌ها بوده و حتی انبیاء و امامان معصوم (علیهم السلام) نیز از آن مستثنی نبوده‌اند. نمونه بارز آن حضرت ابراهیم (ع) است که بار‌ها مورد آزمایش الهی قرار گرفت و سربلند بیرون آمد. امام خمینی (ره) نیز در طول حیات پربرکتشان امتحانات زیادی برایشان پیش آمد. ازجمله دستگیری ایشان توسط رژیم منحوس پهلوی در خرداد ۴۲، تبعید امام به ترکیه، سپس به عراق، کویت و پس از آن به فرانسه، شهادت حاج آقا مصطفی خمینی (ره) و...، اما امام (ره) در همه این امتحانات الهی با آرامش قلبی و با ایمان و اعتقادی راسخ فقط به خدای تعالی توکل کرده و هیچگاه در برابر ناملایمات و سختی‌ها خم به ابرو نیاوردند.

حجت الاسلام کیایی‌نژاد تصریح کرد: حضرت امام (ره) شخصیتی است که وقتی در ۱۲ بهمن ۵۷ به میهن اسلامی بازگشت، بیش از چهار میلیون نفر از یارانش و دوستدارانش به استقبال ایشان رفتند و زمانی که رحلت کردند بیش از ۱۰ میلیون نفر در تشییع پیکر پاک ایشان حضور یافته و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

وی در ادامه به اوج معرفت انسانی و عمق بینش الهی و عرفانی امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مطلع وصیت‌نامه‌شان حدیث شریف «ثقلین» را آوردند و بر حفظ فرهنگ اسلامی با پاسداست قرآن کریم و تمسک به ولایت تاکید کردند. در پایان وصیت‌نامه الهی سیاسی خود نیز نوشتند: «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم».

در این مراسم امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه‌صفی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ «محمودی» معاون اجرایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین «صنعت‌پور امیری» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و جمعی از معاونان و مسئولان ستاد آجا حضور داشتند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها