سکوت دولت‌های غربی در برابر سرکوب معترضان در آمریکا

وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سکوت دولت‌های غربی در برابر سرکو‌ب معترضان در آمریکا عنوان کرد: دولت‌های غربی تب حقوق بشری خود را فراموش کرده‌اند.
کد خبر: ۳۹۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ - 02June 2020

سکوت دولت‌های غربی در برابر سرکوب معترضان در آمریکابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در پیامی توئیتری به سکوت دولت‌های غربی در قبال سرکوب اعتراضات در آمریکا پرداخته و عنوان کرده است: تصور کنید که اگر این وقایع در کشورهای غیر غربی می‌افتاد، چه واکنشی نشان می‌دادند.

در این توئیت آمده است: «با وجود قتل بی رحمانه یک سیاه‌پوست دیگر و چندین روز سرکوب خشونت آمیز اعتراضات در ایالات متحده، دولت‌های غربی سکوت کرده‌اند و تب حقوق بشری خود را به فراموشی سپرده‌اند. تصور کنید که اگر این وقایع در کشورهای غیر غربی رخ می‌داد، چه واکنشی نشان می‌دادند.»

در این توئیت همچنین آمده است: «نه، این مکتب «پس دیگران چه» نیست، بلکه صرفا بازگویی یک واقعیت است.»

از روز چهارشنبه و با اوج‌گیری اعتراضات به قتل یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، تاکنون ۱۴۰ شهر این کشور شاهد اعتراضات ضدنژادپرستی بوده و در حداقل ۲۱ منطقه حکومت نظامی اعلام و «گارد ملی» در آن‌ها مستقر شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۱۱ خرداد ماه نیز در پیامی توئیتری تأکید کرد: «رژیم آمریکا که به وعده‌اش برای توقف هدر دادن پول در ماجراجویی‌های خارجی عمل نکرده و اکنون هم غرق در بحران خودساخته کووید-۱۹ است، حالا برای ارعاب معترضان به ارتش، «سگ‌های شرور و سلاح‌های شوم» متوسل شده است. آمریکا به جای این کار، باید صدای مردمش را بشنود و سیاست‌های شکست‌خورده‌اش را تغییر دهد.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار