امام جمعه بردسکن تاکید کرد؛

ضرورت توجه مسئولین به اندیشه‌های امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام‌ امینی گفت: کسانی که در خط امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت کنند هیچگاه منحرف نخواهند شد که باید این مهم مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ - 03June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور «مجتبی شاکری» فرماندار شهرستان، مسئولین محلی و جمعی از دانشجویان در بردسکن برگزار شد.

حجت‌الاسلام «علی اصغر امینی» امام جمعه بروسکن در این مراسم اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی بی نظیر و ماندگار در تاریخ بشری احیاگر اسلام در عصر حاضر بودند که نقش موثری در بیداری اسلامی داشتند.

وی افزود: امروز همه جریان‌های سیاسی نیازمند ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب امام (ره) هستند تا در پیشبرد اهداف خود از آن بهره ببرند.

امام جمعه بردسکن تصریح کرد: در واکاوی شخصیتی حضرت امام خمینی (ره)، وجود ویژگی‌هایی همچون تدبر، شجاعت، تفکر، آگاهی به زمان و مسائل جهانی باعث شد که ایشان با بهره‌گیری از این ویژگی‌ها و بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و بدیع، بزرگ‌ترین انقلاب معاصر را هدایت کردند.

امینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در طول زندگی خویش همواره دارای شخصیت والایی بودند و هنوز هم جایگاه ایشان در تاریخ ستودنی است، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) با شکستن حصر تحجر، انفعال، ارتجاع و التقاط در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها این دو مرکز به خاستگاه اصلی خود دست پیدا کردند و با مطرح کردن اسلام ناب از بروز آفت‌ها در این دو پایگاه دینی و علمی جلوگیری کردند.

وی ولایت فقیه را از اصول مهم مکتب امام (ره) بیان کرد و گفت: در آموزه‌های دینی اعتقاد و التزام به ولایت فقیه در دوران غیبت چیزی جز ولایت فقیه نیست.

امام جمعه بردسکن مقابله با استکبار جهانی را یکی دیگر از شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) دانست و گفت: متاسفانه امروز عده‌ای شعارهایی را سر می‌دهند که از آن صدای سازش با استکبار جهانی به گوش می‌رسد که این با سیره و خط امام خمینی (ره) هیچ سازگاری ندارد.

وی در پایان بر بازخوانی و مطالعه وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: کسانی که در خط و مسیر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت کنند هیچگاه به انحراف کشیده نمی‌شوند و باید این مهم در حوزه کاری مسئولان نهادینه شود.

تداوم راه امام خمینی (ره) نیازمند وحدت و همدلی

مجتبی شاکری فرماندار بردسکن نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: همه ما مدیون امام خمینی (ره) و اندیشه‌های ناب ایشان که ملت ایران اسلامی را در مقابل هجمه‌های دشمنان بیمه کرد، هستیم.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم اندیشه‌ها و افکار امام را برای نسل‌هایی که امام را درک نکرده‌اند تبیین کنیم، افزود: امروز انقلاب اسلامی بدون نام امام در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست؛ بر همین اساس هر ساله شاهد حضور ارادتمندان و مشتاقان امام خمینی (ره) از اقصی نقاط جهان برای بزرگداشت و تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در مرقد ایشان حضور پیدا می کردند که امسال متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر محقق نشد.

شاکری در پایان گفت: امام خمینی (ره) استقلال، خودکفایی و خودباوری را برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد؛ لذا باید با انسجام، اتحاد و همدلی ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها