مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) بوشهر؛

عرفان امام در اجتماع و مبارزه بود

حجت‌الاسلام «حسین دشتی» گفت: امام عارف بود، اما عرفان درون مسجدی نبود، عرفان درون خانه‌ای و جدای از اجتماع نبود، عرفان امام در اجتماع و مبارزه بود.
کد خبر: ۳۹۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 03June 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «حسین دشتی» مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تسلیت 14 خرداد سالروز جانکاه امام خمینی(ره) و گرامی‌داشت 15 خرداد سالروز قیام خونین مردم قم  اظهار داشت: از میان ویژگی‌های حضرت امام اگر بخواهیم یک ویژگی را نمایان کنیم و بیشتر نشان دهیم، انقلابی بودن حضرت امام (ره) است.

وی گفت: ویژگی ای که امام داشت و ایشان را خاص می کرد و الان مردم و حتی حوزه های علمیه به آن نیاز دارند، ویژگی انقلابی گری است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه افزود: امام عارف بود اما عرفان درون مسجدی نبود، عرفان درون خانه ای و جدای از اجتماع نبود، عرفان امام در اجتماع و مبارزه بود. 

دشتی عنوان کرد: یک عرفان انقلابی، عرفانی است که حضرت امام (ره) آن را در جبهه می دید و می گفت شهدای ما یک شبه ره صد ساله را پیموده اند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه، کسانی که شاگردان امام بودند یاد گرفتند که فقیه، مبارز و انقلابی باشند، خاطرنشان کرد: طبقه ای در حوزه علمیه درست شد که در کنار علم و دانش، فلسفه و عرفان، انقلابی گری و مبارزه علیه طاغوت را در درون خود احیا کردند.

حجت الاسلام دشتی با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر روی انقلابی گری اهمیت فراوان قائلند؛ افزود: نمونه کامل انقلابی گری مقام معظم رهبری است و ایشان می فرمایند بعضی ها خیال می کنند انقلابی گری فقط برای سال ۵۷ بود.

وی در باره تاثیر قیام ۱۵ خرداد بر افکار مردم گفت: در ۱۵خرداد مردم انقلابی شدند و باید گفت این روز نقطه عطفی در انقلاب ما شد؛ بر همین اساس بود که امام (ره) فرمود: من برای همیشه این روز را روز عزای عمومی و تعطیل اعلام می کنم.
دشتی تصریح کرد: انقلابی گری دینی را امام وارد عرصه ی مبارزه کرد، در روزگاری که منافقین یا همان مجاهدین خلق و کمونیست ها اعتقاد داشتند که دیگر دین نمی تواند متشا انقلاب گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها