محمود الهباش:

با تصمیم اخیر نتانیاهو، هر فلسطینی یک بمب خواهد بود

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار درباره تبعات اجرایی شدن تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، سه گزینه به تل‌آویو پیشنهاد داد.
کد خبر: ۳۹۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ - 04June 2020

مشاور عباس: با تصمیم اخیر نتانیاهو، هر فلسطینی یک بمب خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود الهباش» مشاور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، عملی شدن قصد رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی بیشتر در کرانه باختری منجر به «موج خشونت بی سابقه» خواهد شد.

«گال برگر» تحلیلگر شبکه صهیونیستی «کان» به نقل از الهباش اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی فلسطینی برای جلوگیری از درگیری میان فلسطینی‌ها و اسرائیل کار نمی‌کنند، این موضوع خارج از تسلط ماست؛ ما به پلیس اسرائیل در مناطق فلسطینی تبدیل نمی‌شویم.

مشاور عباس ادامه داد: شما از میزان درجه تنش در میان فلسطینی‌ها آگاه نیستید، اگر اسرائیل الحاق را انجام دهد هر خانه، هر پسر یا دختر فلسطینی ممکن است به بشکه باروت تبدیل شود، انسان وقتی امید را از دست می‌دهد به بمب تبدیل می‌شود، «بنیامین نتانیاهو» منطقه را به سمت جنگ حقیقی و انفجار سوق می‌دهد؛ تمام اقدامات خشونت‌آمیز از سال ۱۹۱۷ تا کنون در مقایسه با آنچه پس از الحاق رخ خواهد داد، شوخی است.

الهباس گفت: ما تهدید نمی‌کنیم بلکه این واقعیت است؛ نتانیاهو با این تصمیم تمام درهای خشونت را باز کرد؛ شما باید همه چیز را پیش بینی کنید، منطقه شاهد موج بی‌سابقه خواهد بود، اسرائیل مسؤولیت نتایج را بر عهده دارد، طرف اسرائیلی باید مسؤولیت کامل امنیت، بهداشت، آموزش و پرداخت حقوقها را بر عهده بگیرد.

مشاور عباس در پایان تصریح کرد: در برابر ما و شما سه گزینه است؛ ایجاد دو دولت بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و با مرکزیت قدس [شرقی] برای دولت فلسطین، یک دولت دموکراتیک با حقوق مساوی میان تمام شهروندان و سوم آتشی که همه را می‌سوزاند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار