میزان رضایت آمریکایی‌ها از ترامپ در کمتر از یک ماه 6 درصد کاهش یافت

در پی مقابله رئیس‌جمهور آمریکا با اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور، محبوبیت او در میان شهروندان این کشور 6 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۴۰۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ - 06June 2020

میزان رضایت آمریکایی‌ها از ترامپ در کمتر از یک ماه 6 درصد کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نتایج یک نظرسنجی نشان داد محبوبیت «دونالد ترامپ» در میان مردم آمریکا تنها ظرف حدود ۳ هفته ۶ درصد کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی مشترک شبکه «هیل» و شرکت «هریس ایکس» که بین دوشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته انجام شد، محبوبیت ترامپ در آمریکا به ۴۴ درصد رسید.

این در حالی است که در نظرسنجی قبلی که در تاریخ ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) انجام شده بود محبوبیت ترامپ ۵۰ درصد بود.

بر اساس این نظرسنجی میزان عدم مقبولیت ترامپ نیز نسبت به نظرسنجی قبلی با ۶ درصد افزایش، به ۵۶ درصد رسیده است.

در نظرسنجی اخیر خبرگزاری «رویترز» نیز میزان مقبولیت ترامپ در میان آمریکایی‌ها به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی در بیش از ۷۵ شهر ایالات متحده، بعد از کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی زیر زانوی یک مأمور پلیس شهر مینیاپولیس، از دوازده روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بر اساس نظرسنجی مشترک شبکه «پی‌بی‌اس»، موسسه نظرسنجی «ماریست» و رادیو «ان‌پی‌آر»، از هر ۱۰ شهروند آمریکایی، ۶ نفر این تظاهرات را قانونی دانسته و ۶۷ درصد معتقدند ترامپ موجب افزایش تنش در این خصوص شده است.

«لی میرینگوف» مدیر موسسه ماریست در این باره به شبکه هیل گفت:‌ «فکر می‌کنم انچه در حال وقوع است حرکت ترامپ بر خلاف جهت افکار عمومی است».

میرینگوف با اشاره به مواضع سرسختانه ترامپ علیه معترضان آمریکایی گفت: «مردم از این رویکرد کاخ سفید استقبال نمی‌کنند».

طی ماه‌های اخیر، تبدیل شدن آمریکا به بزرگ‌ترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان و عواقب اقتصادی و اجتماعی آن نیز تأثیر قابل توجهی بر کاهش محبوبیت ترامپ داشته است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها