نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم:

رفتار مجلس با منتقدان باید در چارچوب سیره سیاسی امام (ره) باشد

علی خضریان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با منتقدین خود بر مبنای اندیشه و سیره سیاسی امام(ره) رفتار کنند،گفت: نمایندگان باید مطالبات ملی را دنبال کنند و حتی با مخالفان باید مماشات کنند تا مردم آسیب نبینند.
کد خبر: ۴۰۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ - 06June 2020

رفتار مجلس با منتقدان باید در چارچوب سیره سیاسی امام (ره) باشدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگویی در توضیح اقداماتی که مجلس یازدهم برای پایبندی به خط امام خمینی (ره) می‌تواند انجام دهد و آن را تداوم بخشد، گفت: رفتار و اندیشه امام (ره) در مواجهه خود با مخالفین از مباحثی است که همه کارگذاران نظام جمهوری اسلامی از جمله مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر مبنای منش امام (ره)، مجلس نسبت به جامعه و حتی منتقدین و همه مسئولان نسبت به عموم مردم باید این اندیشه‌ها را سرلوحه خود قرار دهند.

امام در هیچ کدام از وقایع قبل و بعد از انقلاب آغازگر مخالفت‌ها نبود

وی افزود: امام (ره) اهل مسامحه با منتقدین و مخالفین خود بود به این معنا که در هیچ کدام وقایع پیش از انقلاب و پس از آن و حتی در دوران دفاع مقدس، دوره حکومت داری امام خمینی (ره) که جمهوری اسلامی با مخالفان دارد، امام (ره) آغازگر این مخالفت‌ها نیست تا جایی که مخالفان در مقابل جمهوری اسلامی ایران می‌ایستند و مخالفت را به معاندت تبدیل می‌کنند.

خضریان یادآور شد: این اندیشه و سیره امام (ره) به درستی تبیین نشده و بعضا به صورت مقطعی به آنها پرداخته شده است لذا اینگونه تعبیر می‌شود که امام (ره) در مواجهه با وقایع، سخت برخورد می‌‌کرده است حال آنکه امام (ره) سیر همراهی با مخالفان (سازمان منافقین، نهضت آزادی و جریان های جدایی طلب) را دنبال کرده است.

ضرورت الگوبرداری از رفتار پدرانه امام خمینی با مخافان و منافقان

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وقتی این همراهی ها به نسل فعلی منتقل نشود، برخی افراد که معتقد به خط امام (ره) و رهبری و انقلاب هستند، انتظار برخورد شدید با منتقدین و مخالفین پیدا می‌کنند، حتی در برخی موارد قیاس می‌کنند که این آسیب دارد؛ نخست رهبری که بر مبنای همین مکتب امام(ره) رفتار می‌کنند را زیر سوال می برند و دوم اینکه نشان می‌دهد که از اندیشه و سیره امام(ره) مطلع نیستند زیرا به جای مطالعه سیر اندیشه امام(ره)، مقطعی از رفتار امام خمینی(ره) را الگو قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه امام(ره) از سال 1357 تا 1367 با مخالفان و منافقان مماشات کرد، گفت: بعد از این که مجلس در آن برهه ورود پیدا می‌کند و بنی صدر را عزل می‌کند، هرچند مخالفان و منافقان اعلام جنگ مسلحانه کردند و به سمت مردم تیراندازی می‌کنند و در تلاشند تا شهر را ناامن کنند، امام(ره) دو یا سه روز بعد در سخنرانی خود اعضای مجاهدین خلق را نصیحت می‌کنند و از جایگاه پدری صحبت می‌کنند. در واقع امام(ره) امید دارد مخالفان را به دایره انقلاب برگرداند.

خضریان معتقد است: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در زمان فتنه 88 به همین شیوه عمل کردند، ایشان از خرداد 1388 تا دی ماه 1388 علی رغم تاکید عده ای برای برخورد با مخالفان، تلاش کردند اگر کسی دچار شبهه درباره مردم سالاری دینی در کشور شده را آگاه کنند تا وحدت ملی کشور حفظ شود. حضرت امام خامنه‌ای نشان دادند رفتارشان در تداوم مکتب امام (ره) است. از همین رو بعد از بهمن 1389 که منتقدان وارد جریان معاندت می‌شوند موضوع حصر را مطرح می‌کنند. البته رهبری در این ایام از باب مماشات رفتار کرد.

وی یادآور شد: امام(ره) در رفتار با نهضت آزادی نیز به همین صورت برخورد کردند. ایشان در بهمن 1357 که انقلاب به پیروزی رسید، دولت موقت منصوب کرد تا رفراندوم جمهوری اسلامی را برگزار کند، رئیس دولت موقت درخواست کرد تا دولت رفراندوم جمهوری دموکراسی اسلامی برگزار کند، در چنین شرایطی امام(ره) رئیس دولت موقت را عزل نکرد و تنها به روشنگری مردم جامعه پرداخت و اندیشه جمهوری اسلامی را تبیین کردند.

رسانه‌ها با هدف روشنگری باید اندیشه‌های سیاسی امام(ره) را تبیین کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امام(ره) جامعه را دو قطبی نکرد، تصریح کرد: ایشان زمینه گفت‌وگو را فراهم کردند تا روشنگری اتفاق بیفتد. بر همین اساس یکی از وظایف امروز رسانه‌ها روشنگری است، رسانه‌ها باید اندیشه امام(ره) را تبیین کنند تا سیره سیاسی امام(ره) سرلوحه افراد قرار گیرد.

خضریان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با منتقدین خود بر مبنای اندیشه و سیره سیاسی امام(ره) رفتار کنند، گفت: برخی قوانین انتخابات باید اصلاح شود اما با همین شرایط، نمایندگان مردم شاید نتوانند نماینده همه طیف‌های فکری باشند اما باید تلاش کنند، منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح دهند و خود را موظف بدانند که مطالبات ملی را دنبال کنند. نمایندگان مجلس حتی با مخالفان باید مماشات کنند تا مردم آسیب نبینند.

منبع: خانه ملت

پایان پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار