یادداشت/ بهمن دولتشاه

خون جوشیده امام حسین (ع) در رگ شیعیان ایران اسلامی

خون جوشیده امام حسین (ع) در رگ شیعیان ایران اسلامی همچون دوران طلایی دفاع مقدس خود را به تمام دنیا ثابت کرد و در این بیماری ناشاخته و منحوس کرونا، انسانیت را به تجلی رسانید.
کد خبر: ۴۰۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ - 06June 2020

گروه استان‌های دفاع‌‍‌پرس- بهمن دولتشاه مسئول تشکل‌های مردم نهاد بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لرستان؛ تاریخ نشان داده که بلایای طبیعی و حوادث ناگواری همواره دامن جوامع بشری را گرفته است و تمام کشورها با همه امکانات و بهترین نیروهای متخصص در برخورد با این بالایای طبیعی و حوادث ناگوار از قبیل سیل، زلزله، گرد و غبار و رعد و برق، به یاری همنوعان خود می‌روندم.

در بحث بیماری کرونا که به‌عنوان یک شوک جهانی تمام قدرتمندان و پیشرفته‌ترین کشورها را به زانو درآوده، در کشورهای اروپایی و آمریکایی کار به جایی رسید که انسان‌ها را به فجیح‌ترین وضع در گوشه بیمارستان‌ها و منازل مسکونی شان رها کردند و تعدادی از پرسنل کادر درمانی و پزشکی کار خود را زمین گذاشته و از محل کار متواری شدند.

 کشورهایی که تا کنون برای جان یک حیوان از بهترین امکانات استفاده می‌کردند و در رسانه‌های خود آن را نشان می‌دادند، اما هم اینک کار به جایی رسیده است که ماهیت و نیت واقعی آنان هویدا شد و از ترس جان و عدم امکانات، کار اصلی خود را که درمان و مداوای بیماران بود، بر زمین گذاشتند. 

اما در کشور عزیز ایران اسلامی، انسانیت و معنویت نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی خود را نمایان شد. خون جوشیده امام حسین (ع) در رگ شیعیان ایران اسلامی، همچون دوران طلایی دفاع مقدس خود را به تمام دنیا ثابت کرد و در این بیماری ناشاخته و منحوس کرونا، انسانیت را به تجلی رسانید.

گروه‌های خودجوش و مجاهدان فی سبیل الله در قالب تشکل‌های مردم نهاد با تمام امکانات در کار مردم خیر و نیک خواه و امت اسلامی به کمک افراد ناتوان و آسیب پذیر آمده و هرکس با هر توان و هر وسیله‌ای که مورد نیاز بود به میدان آمد.

گروه‌های جهادی با اندوخته خود و کمک‌های مردم خیرخواه اقدام به تهیه ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده، سم زدایی،  گندزدایی محیط‌های آلوده و پر تردد و در محله های فقیر نشین، به ندای رهبر فرزانه خود لبیک گفته و در کنار مردم قرار گرفتند.

در برخی نقاط که نیاز به حمایت‌های مالی و غذایی بود، با تهیه بسته‌های حمایتی و تهیه غذای گرم و حتی آب میوه برای کمک به افراد آسیب پذیر و کادر بیمارستان صورت گرفت.

جنگ، جنگ است و کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و کشور اسلامی هم در این جنگ بیولوژیک قرار گرفته است، اما با لطف خداوند متعال و عنایات ولی عصر (عج) و غیرت مثال زدنی مردم غیور لرستان این دفاع جانانه به او خود رسید و خیل عظیمی ب این عرصه آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار