نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی؛

جهان بدون آمریکا در حال تحقق است/ ترامپ حقیقت وحشی آمریکا را به خوبی نشان داد

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: آن‌هایی که ایرانیان انقلابی را بخاطر مبارزه با آمریکا و قطع ارتباط و مذاکره با آمریکا سرزنش می‌کردند؛ اکنون باید به خود آیند و از فکر و خیال و اندیشه باطل خود بازگردند چون جهان بدون آمریکا در حال تحقق است.
کد خبر: ۴۰۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ - 07June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل‌هاشم»، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی و امام‌جمعه تبریز درخصوص اعتراضات سیاه‌پوستان آمریکا، اظهار داشت: آمریکا کشوری است که پایه و مایه‌اش براساس جنایت، غارت و خیانت، کشتار و استعمار بنا شده است.

امام جمعه تبریز افزود: بخش زیادی از ایالات متحده آمریکا سرزمین مادری سرخپوستان بی‌پناهی است که 100 میلیون از آنان برای تحقق سرزمین رویایی آمریکایی قربانی شدند و میلیون‌ها سیاه پوست در مسیر آفریقا تا آمریکا در قفس و تابوت، بند و زنجیر جان باختند تا خانه و کاشانه آمریکایی‌ها شکل بگیرد.

حجت الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: برای ابرقدرتی آمریکا نیاز به جنگ‌ها و آدمکشی‌های بیشتری بود. جنگ جهانی اول و دوم با حدود 100 میلیون کشته دیگر محصول تحقق این آرزو شد و بمباران ناکازاکی و هیروشیما و کشتار 300 هزار نفر، امضا خونین بر طومار این جنایات بود.

وی با بیان اینکه تثبیت ابرقدرتی آمریکا نیاز به کشورگشایی و کشتارهای دیگر بود، گفت: از پایان جنگ دوم جهانی تاکنون بیش از 50 میلیون نفر در یکصد کشور و سرزمین قربانی مطامع استکبار جهانی شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان حوادث اخیر در آمریکا و جنبش سیاه پوستان و دیگر مردمان این کشور به ظاهر فدرال، را تحقق پیش بینی‌های صاحب نظران غربی دانست و گفت: «نوام چامسکی»، «اورگامسکی»، «تد گالن کارپنتر»؛ افول موریانه‌ای آمریکا را مطرح کرده‌اند، در جنبه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نمود و بروز دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به عوامل تسریع‏ کننده این زوال گفت: «هنری کسینجر» سیاستمدار فرتوت و کهنه‌کار جمهوری‏‌خواه، به درستی گفته است که؛ ترامپ یکی از همان مهره‌هایی است که در تاریخ برای اعلام پایان یک عصر سر برآورده اند.

وی افزود: ترامپ باطن و حقیقت وحشی و درنده خویی آمریکا را خوب نشان داد. فرقی هم نمی‌کند امسال سال پایانی ریاست جمهوری او باشد یا چهار سال دیگر بر مسند قدرت بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه امروز آمریکا در دو مخمصه داخلی و خارجی گرفتار آمده است، تاکید کرد: شکست‌های راهبردی و بزرگش در منطقه و در تقابل با ایران بود که آخرین آن عجز و ناتوانی او در جلوگیری از رسیدن پنج نفتکش سوخت از ایران به سمت منطقه حیات خلوت آمریکا؛ ونزوئلا از سویی و فهرست شکست‌های آمریکا در مقابله با چین و روسیه و حتی ناکامی اش در برابر کره شمالی از سویی دیگر به رسوایی آمریکا خواهد افزود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ناکامی آمریکا در مدیریت بیماری کرونا گفت: طوفان کرونایی و شیوع این بیماری فراگیر، قدرت پوشالی آمریکا در مدیریت مبارزه با کرونا را به رخ جهان کشید، حادثه‌ای که تا به حال 42 میلیون بیکار بر دست کاخ سفید گذاشته و بنابر گزارش CBS امنیت غذایی این کشور را به خطر انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه نباید به دستکش مخلمین آمریکا خیره شد، گفت: آن‌هایی که ایرانیان انقلابی را بخاطر مبارزه با آمریکا و قطع ارتباط و مذاکره با آمریکا سرزنش می‌کردند؛ اکنون باید به خود آیند و از فکر و خیال و اندیشه باطل خود بازگردند چون جهان بدون آمریکا در حال تحقق است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اتفاقات شهر میناپولیس و زجر کش شدن شهروند سیاه پوست بنام جورج فلوید به دست پلیس آمریکا گفت: آنچه در این روزها با قتل فجیع یک سیاه پوست اتفاق افتاد چیز عجیبی نیست! آمریکا همین است این آمریکای بدون نقاب و بدون روتوش است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سالیان سال چهره وحشی دولتمردان آمریکا را در بیرون از آمریکا دیده بودیم، گفت: اکنون نشانه‌ها و اخبار حکایت از این دارد که دولتمردان آمریکا برای مردم و شهروندان خود نیز ارزشی قائل نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار