ابراز خرسندی ظریف از تکمیل کابینه دولت جدید عراق

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جدید عراق، از تکمیل کابینه دولت جدید این کشور ابراز خرسندی و بر ضرورت اجرای توافقات سفر رئیس جمهور ایران به عراق تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ - 07June 2020

ابراز خرسندی ظریف از تکمیل کابینه دولت جدید عراقبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) با «فؤاد حسین» وزیر خارجه جدید عراق تلفنی گفت و گو کرد.

در این گفت و‌گوی تلفنی، وزیر امور خارجه ایران با فؤاد حسین وزیر امور خارجه جدید عراق، ظریف با تبریک انتخاب وزیر خارجه عراق از تکمیل کابینه دولت جدید این کشور ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره بر اهمیت موضوعات در دست پیگیری در حوزه روابط دوجانبه بر ضرورت اجرای توافقات سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق تاکید کرد.

پیش از این وزارت خارجه عراق از این گفت‌وگوی تلفنی خبر داده بود؛ محمدجواد ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی انتخاب فؤاد حسین به وزارت خارجه عراق را تبریک گفته و دو طرف درباره راه‌های گسترش همکاری‌ها بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

فؤاد حسین دیروز شنبه به عنوان وزیر امور خارجه عراق از پارلمان این کشور رای اعتماد گرفت.

محمدعلی الحکیم پیش از فؤاد حسین عهده‌دار وزارت خارجه عراق بود.

وزیر خارجه جدید عراق امروز در مراسم تحویل این پست در محل وزارت خارجه عراق طی سخنانی گفت که قول می‌دهد روابط خوبی با کشورهای همسایه و پیرامون عراق ایجاد کند.

فؤاد حسین ۷۴ ساله و عضو حزب دموکرات کردستان عراق است و دکترای روابط بین الملل از دانشگاه‌ هلند دارد؛ او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ رئیس نهاد ریاست منطقه کردستان عراق بوده و در سال ۲۰۱۹ به عنوان وزیر دارایی دولت «عادل عبدالمهدی» انتخاب شد.

وزرای خارجه بحرین، کویت و اردن نیز در تماس‌های تلفنی با همتای عراقی خود، انتصاب او به این سمت را تبریک گفتند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار