معرفی کتاب؛

«آن سوی مرز»

«آن سوی مرز» کتابی است که به خاطرات سرهنگ بازنشسته ارتش، «حسین افتخاری» از روزهای نخستین انقلاب اسلامی و حضورش در دوران دفاع‌مقدس می‌پردازد.
کد خبر: ۴۰۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ - 09June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «آن سوی مرز» کتابی است که به قلم سرهنگ «حسین افتخاری» نوشته و به چاپ رسیده است.

«حسین افتخاری»، سرهنگ بازنشسته ارتش در این کتاب به خاطرات روزهای نخستین انقلاب اسلامی و حضورش در دوران دفاع‌مقدس پرداخته است.

اثر «آن سوی مرز» به اهتمام انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی به تیراژ 1000 و در 216 صفحه در بهار 1395 چاپ شده است.

برشی از کتاب:

پس از پیروزی انقلاب موضوع انحلال ارتش در بین محافل و گروه‌ها و احزاب مطرح بود. برخی شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند و خواستار تشکیل ارتش خلق بودند، دولت موقت هم هنوز استقرار و کنترل کاملی در کشور نداشت.

در این وضعیت بحرانی و ناهنجار کشور، آینده خود را تیره و تار می‌دیدم و از سرنوشت آینده خود ناامید بودم. تنها دلخوشی‌ام این بود که در نظام شاه سابق در دوره دانشجویی در آماده‌باش‌های حکومت نظامی شرکت نداشتم و هیچ‌وقت در مقابل ملت و رهبر شرمنده نشدم. نمی‌توانستم نسبت به آینده‌ام و ارتش که خود را جزئی از آن می‌دانستم بی‌تفاوت باشم.

وقتی با اتوبوس از شهر شیراز به مقصد تهران حرکت می‌کردم لحظه‌ای که اتوبوس میدان ارگ کریم‌خان زند را دور می‌زد، چشمم به جوانکی افتاد که روی دیوار ارگ کریم‌خان با رنگ مشکی و با خط درشت می‌نوشت: ارتش ضد خلقی منحل باید گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار