فاش شدن دروغ «رویای آمریکایی» در روزهای کابوس آمریکا

«رویای آمریکایی» دروغ بزرگی بود که بیش از صد سال به مردم جهان تحمیل می‌شد، دروغی که سلبریتی‌های وطنی بیش از هر کسی آن را باور کرده‌اند. غافل از اینکه اعتراضات اخیر شهروندان آمریکا ثابت کرد این رویای دروغین تبدیل به کابوسی علیه دولتمردان آن کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۰۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۶ - 10June 2020

فاش شدن دروغ «رویای آمریکایی» در زورهای کابوس آمریکاگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ کمتر از سه هفته پیش «جرج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور کشته شد و موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی در علیه دولت «ترامپ» بوجود آمد. این اعتراضات در ادامه با خشونت وسیع پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا مواجه شد و دامنه آن گسترش پیدا کرد.

امپراتوری رسانه‌ای غرب طبق روال و عادت خود، اعتراضات را سانسور کرد و به تبع آن رسانه‌های معاند فارسی زبان که کوچکترین حرکت اعتراضی در ایران را به شدت پوشش می‌دهد، در این حوزه یا ورود نمی‌کنند و یا اخبار را به سیاق و سلیقه اربابان آمریکایی و صهیونیستی خود منتشر می‌کنند.

البته از دروغ‌پردازان رسانه‌های غربی انتظار نشر حقیقت نیست مساله‌ای که این روزها مطرح است سکوت سلبریتی‌های وطنی است که مهر سکوت بر لب زده و اظهار نظری نمی‌کنند. این سلبریتی‌ها که پنج سال پیش در اعتراض به اقدامات تروریستی فرانسه در مقابل سفارت این کشور شمع کردند، در مقابل فجایع و وحشی‌گری پلیس آمریکا علیه شهروندان سیاه پوست این کشور چنان صم‌بکم نشسته‌اند که گویا اصلا اتفاقی نیفتاده است.

طبعا سلبریتی‌هایی گاهی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند و برای دفاع از دموکراسی سینه چاک می‌دهند اصولا تعریف‌شان از حقوق بشر همانی است اربابان آمریکایی‌شان به آنها دیکته می‌کنند. هنرمندنماهایی که نگران سفره بی‌نان هموطنان خود هستند از سر شکم‌سیری و گذران فراغت و فرزندآوری راهی آمریکا و کانادا و اروپا می‌شوند، جایزه‌های ریز و درشت خود را از دست همان‌هایی می‌گیرند که ارزش‌های انسانی را با فرمول قدرت‌های غربی تعریف می‌کنند.

مسلما اگر این سلبریتی‌ها کوچک‌ترین انتقادی نسبت به اتفاقات اخیر آمریکا داشته باشند از بسیاری چیزها محروم خواهند شد. هنرمندان معلوم‌الحالی چون «مهناز افشار»، «باران کوثری» و... که همواره و برای هر اتفاقی اظهارات مشعشعانه‌ای از خود منتشر می‌کنند، همچنان مهر سکوت بر لب زده‌اند و احتمالا به دنبال سوژه‌ای هستند تا ممکلت خود را به سخره بگیرند.

این امر اثبات می‌کند سلبریتی‌های ما کاملا گزینشی و هدایت شده نسبت به رویدادهای جهان واکنش نشان می‌دهند و بیش از هر چیزی منافع شخصی آنها در این امر دخیل است. برخی از این سلبریتی‌ها با داشتن ویزای آمریکا طبعا نباید اعتراضی بکنند چون ممکن است اجازه نداشته باشند پا به قبله آمال خود بگذارند.

اتفاقات اخیر در کشور آمریکا شاهدی است بر واهی بودن «رویای آمریکایی» که ده‌ها سال با هر ابزار رسانه‌ای روی آن سرمایه‌گذاری شد. وحوشتی که پلیس آمریکا علیه شهروندان بی‌دفاع خود به‌خصوص سیاهان محروم از حقوق بشر به نمایش گذاشت بی‌سابقه است.

آمریکا نه در بعد بین‌الملل و نه در بعد داخلی دیگر صاحب قدرت نیست و شمارش معکوس برای زوال و افول کشوری زیاده خواه و جنگ‌طلب آغاز شده است و دیر یا زود شاهد سرنگونی آن خواهیم بود. چنان که پیش از این دیدیم قدرت به ظاهر شکست ناپذیر شوروی چگونه در هم پیچید و به زباله دان تاریخ پیوست.

کاش سلبریتی‌هایی که خود را روشنفکر و منادی آزادی و مدافع گفتمان و مذاکره می‌دانند، کمی دقت نظر به خرج دهند و ببینند آمریکایی که خود را الگوی تمدن جهان می‌داند در چه سراشیبی مهلکی افتاده است؛ وضعیتی که به‌زودی به نفع رنگین پوستان رنج‌دیده آمریکا تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها