شهید «محمدصادق افضلی‌فرد»؛

عزت و شرف اسلام و مسلمین در گرو جنگ است

شهید «محمدصادق افضلی‌فرد» در وصیتنامه خود با اشاره به اهمیت دفاع مقدس آورده است: هر انسان آزاده و متعهد باید جنگ را عملا از مسائل اصلی و ضروری بداند زیرا عزت و شرف اسلام و مسلمین در گرو همین جنگ است.
کد خبر: ۴۰۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ - 11June 2020

عزت و شرف اسلام و مسلمین در گرو همین جنگ است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «محمدصادق افضلی‌فرد» فرزند محمدعلی در یکم فروردین 1342 در شهرستان اردبیل به دنیا آمد.

بعد از شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی به جبهه اعزام و در 31 اردیبهشت 1367 در سوما گوجار عراق بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نایل آمد و پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای غریبان اردبیل آرام گرفت.

وصیتنامه شهید «افضلی‌فرد»:

بسم الله الرحمن الرحیم

با الها دلهایمان را به نور ایمان منور و نیاتمان را خالص و گام‌هایمان را استوار قرار داده و ما را در این جهاد مقدس که برای جلب رضایت توست موفق‌دار.

ما را بر کافران و متجاوزانی که به حریم جمهوری اسلامی تجاوز نموده‌اند، پیروز بفرما.

این جانب در این موقع حساس و سونوشت ساز جنگ تحمیلی، احساس مسئولیت کرده، وجود خود را به طور داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل ضروری دانسته، تا وظیفه خود را در قبال هزاران شهید، معلول، مجروح و اسرا و یتیمان و مظلومین اداء نمایم.

باید تمامی مسلمین و مظلومین و بالاخص رزمندگان اسلام به کمک قدرت فکری و رزمی خود، همچون زاهدان شب و شیران روز، با وحدت و یگانگی و صفا و صمیمیت به رهبری و فرماندهی کل قوا امام خمینی با توکل بر خدای قهار، تمامی فتنه‌ها، آشوب‌ها، تجاوزها، ناعدالتی‌ها، تفرقه‌ها، تبعیض‌ها، مظلومیت‌ها، گرسنگی‌ها و جهالت‌ها و ظلالت‌ها را در هم کوبیده و سپس آیین زنده و عزت بخش اسلام، آیین وحدت و یگانگی، استقلال و آزادی و قسط و عدالت که امنیت و آرامش واقعی را به دنبال خود دارد، بر جهان حاکم گردد تا آرمان شهدا که همان آرمان الله است در جهان تحقق تجلی یابد.

به امید آن روز و اما چند توصیه:

- هر انسان آزاده و متعهد بایستی جنگ را عملا از مسائل اصلی و ضروری بداند زیرا عزت و شرف اسلام و مسلمین در گرو همین جنگ است.

- رمز موفقیت هر جامعه بستگی به علم و دانش و آگاهی توأم با ایمان و اخلاص و تعهد داشته و دارد که امید است همه در جهت کسب دانش و رشد فکری و عملی نهایت سعی و تلاش کنند.

- از کلیه خویشاوندان و دوستان و آشنایان و برادران و خواهران بالاخص والدین گرامی که به نحوی از انحا باعث ناراحتی‌شان شده‌ام حلالیت می‌طلبم.

امیدوارم فتح و پیروزی رزمندگان اسلام را بر هموطنان و عزیزان به ارمغان بیاورم، ولی اگر در این جهاد الهی توفیق شهادت نصیبم شد، مرا در کنار قبر برادر شهیدم عباسعلی افضلی‌فرد به خاک بسپارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار