نماینده ولی فقیه در لرستان:

مهمترین راهکار تربیت جوانان نهادینه کردن دین در خانواده‌هاست

حجت الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» گفت: یکی از مهمترین راهکارهای تربیت جوان انقلابی و مومن نهادینه کردن دین در خانواده‌هاست.
کد خبر: ۴۰۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ - 09June 2020

به گزارش دفاع‌پرس  از خرم‌آباد،  حجت الاسلام والمسلیمن «سید احمد رضا شاهرخی» امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در جلسه استادیاران طرح صالحین استان لرستان با  اشاره به اهمیت تشکیل گروه‌های صالحین، اظهار داشت: در این گروه‌ها به دنبال کیفی بخشی هستیم نه اعداد و ارقام. بر همین اساس  باید جوانانی مطالبه‌گر و عدالتخواه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تربیت کنیم چراکه تربیت چنین جوانانی کشور را بیمه می‌کند. 

وی افزود: جوان سرمایه عظیمی است که هر ملتی چنین سرمایه عظیم و سالمی داشته باشد، ملتی سالم است که داشتن جوانانی پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت‌خواه می‌توانند جامعه سالم را تشکیل دهند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: با تشکیل حلقه‌های صالحین و داشتن ارتباطات با مجموعه‌های تعلیمی و آموزشی می‌توان کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را شکل داد تا جوان مطالبه گر، پای کار و انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری را تربیت کنیم. 

وی بیان کرد: آشنایی با دین، شناخت جوان، نهادینه کردن دین در خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد، بهره گرفتن از ظرفیت اتحادیه‌های دانش‌آموزی در مدارس از مهمترین راهکارهای تربیت جوان انقلابی و مومن است. 

حجت الاسلام والمسلیمن شاهرخی گفت: در ارتباط برقرار کردن با جوانان باید از شیوه‌های صحیح در پیام رسانی دینی بهره ببریم و از پرگویی، ارتباط مستقیم عامرانه خودداری کرد و در مقابل از هنر، تبلیغ و فیلم استفاده و همچنین گفتار و رفتار اهل بیت عصمت و طهارت را برای جوانان مطرح کنیم. 

وی تصریح کرد: با همدلی با جوانان می‌توان در دل آنها نفوذ کرد و به ظاهر نامناسب برخی جوانان توجه نکنیم بلکه به اعتقاد و عقاید جوانان احترام بگذاریم بر همین اساس  پیامبر اکرم (ص)  می‌فرماید به جوانان توجه کنید چراکه جوانان خیر هستند و بسیار دل نازک هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار