شهید «صمد یوسفی»؛

شهادت برای من افتخارآفرین است

شهید «صمد یوسفی» در وصیت‌نامه خود آورده است: پروردگارا، شهادت یا پیروزی برای من افتخارآفرین است، پس مرا در زمره سربازان امام‌زمان(عج) قرار ده و گناهان مرا ببخش و فیض شهادت را نصیبم گردان و با شهدای درگاهت محشور فرما.
کد خبر: ۴۰۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ - 10June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «صمد یوسفی» در 20 مردادماه 1342 در شهرستان میانه و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. با وجود این‌که از دانشگاه پذیرفته شده بود ، از ادامه تحصیل منصرف و به عضویت رسمی سپاه درآمد و راهی اشنویه شد. وی پس از حضور در چند عملیات، سرانجام  در 19 اسفندماه 1363 در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «صمد یوسفی» در 20 مردادماه 1342 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. جزو شاگردان نمونه و درس‌خوان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی بود. در هنرستان فنی شهید «فغوری» به تحصیلاتش ادامه داد.

با وجود این‌که از دانشگاه پذیرفته شده بود ، از ادامه تحصیل منصرف و به عضویت رسمی سپاه درآمد و راهی اشنویه شد. بعد از مراجعت از کردستان به جبهه جنوب اعزام و با دوستانش به گردان تخریب لشکر 31 عاشورا پیوست.

عملیات خیبر را در ادوات لشکر بود و قبل از عملیات بدر به جمع نیروهای اطلاعاتی ملحق شد. در تیم منصور فرقانی، وارد شناسایی شد. سرانجام در عملیات بدر که جزو غواصان اطلاعات بود، حین انجام ماموریت در شب عملیات(منطقه عمومی جنوب شرق دجله) به تاریخ 19 اسفندماه 1363 به فیض شهادت نائل آمد.

خصوصیات بارز شهید:

از شجاعت و معنویت خاصی برخوردار بود. بیشتر با دوستان‌شان بحث و جدل می‌کرد. خیلی مهربان، ایثارگر و باگذشت بود. وقتی از جبهه می‌آمد، همه فامیل به خاطر او در خانه جمع می‌شدند.

خاطرات، «کریم حرمتی»، همرزم شهید:

از نیروهای شجاع و بی‌باک اطلاعات بود. او توانست در کم‌ترین زمان ممکن، خودش را در تیم‌های شناسایی منطقه عملیاتی بدر مطرح کند. او در تیم سید منصور فرقانی از نیروهای اصلی شناسایی محور انتخاب شد. در ادامه حضورش در شناسایی‌ها در کسوت غواص وارد عملیات بدر شد.

پیشرو گردان سیدالشهدا در عملیات بدر بود. رشادت‌های فراوانی در تصرف خط اول دشمن از خود نشان داد. به اتفاق علیرضا «سهراب درخشی» (شهید)، دو نفره به خط دشمن زدند و جای پایی برای ورود نیروهای بعدی ایجاد و خط دشمن را تصرف کردند.

وی از اولین شهدای غواص لشکر 31 عاشورا می‌باشد. آثار زخمی که بر روی پیکر مطهر شهید بود، حاکی از درگیری شدید او با دشمن در تصرف مواضع‌شان بود.

وصیت‌نامه شهید:

«ان اکرم‌الموت قتل فی سبیل‌الله» (گرامی‌ترین مرگ‌ها نزد پروردگار، شهادت در راه اوست). بار پروردگارا، تو خود می‌دانی که برای رضای تو قدم در راه مبارزه برداشته‌ام. پروردگارا، شهادت یا پیروزی برای من افتخارآفرین است، پس مرا در زمره سربازان امام‌زمان(عج) قرار ده و گناهان مرا ببخش و فیض شهادت را نصیبم گردان و با شهدای درگاهت محشور فرما.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار