تلاش «سمیر جعجع» برای تکمیل پازل دشمنان علیه لبنان و حزب‌الله

رئیس حزب «القوات اللبنانیه» به مسئله خلع سلاح حزب‌الله پرداخت و مدعی شد که دلایل اصلی وضعیت اقتصادی و معیشتی بدکنونی لبنان همین مسئله است.
کد خبر: ۴۰۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ - 10June 2020

تلاش «سمیر جعجع» برای تکمیل پازل دشمنان لبنان و حزب‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روز گذشته گزارشی در خصوص هدف مشترک دشمنان لبنان از ایجاد ناآرامی‌های اخیر در این کشور را منتشر کردیم.

در آن گزارش تاکید شد که لبنان در حال حاضر بدترین بحران مالی را از زمان استقلال خود پشت سر می‌گذارد و دشمنان خارجی این بحران را فرصتی برای خلع سلاح حزب‌الله و مقاومت قرار داده‌اند.

امروز نیز «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» در واکنش به اعتراضات اخیر، از این موضوع و رفتن لبنان به سمت آینده‌ای «نامعلوم» ابراز تأسف کرد و در گفت‌وگو با روزنامه مصری «الاهرام» به مسئله خلع سلاح حزب‌الله پرداخت و مدعی شد: این سلاح از سال ۲۰۰۰ باید در دست ارتش لبنان می‌بود و لا غیر، اما ادامه یافت و یکی از دلایل اصلی وضعیت اقتصادی و معیشتی بد کنونی همین مسئله است.

وی که از افراد وابسته به حزب ۱۴ مارس و نزدیک به آمریکا و عربستان سعودی است، در ادامه اتهاماتی به حزب‌الله زد و گفت: شکی نیست که شرایط منطقه و تمام جهان سخت است، اما این مسأله، متشنج شدن وضعیت در لبنان را توجیه نمی‌کند؛ مشکل آن است که قوای سیاسی به‌ویژه حزب‌الله و گروه وزیر خارجه سابق «جبران باسیل» تصمیمات را در دست دارند، این قوای سیاسی به هیچ وجه شایسته نیستند.

رئیس حزب «القوات اللبنانیه» مدعی شد که حزب‌الله در حد خودش و از نظر نمایندگانش در پارلمان و حجم سیاسی، در اقلیت است؛ در پارلمان فعلی ۱۳ نماینده از ۱۲۸ نماینده را به خود اختصاص داده است، پس حزب‌الله برای بقا و اجرای پروژه‌اش نیازمند یک لیست طولانی از متحدان در خاورمیانه است که بارزترین آن‌ها جبران باسیل می‌باشد؛ قدرت باسیل از جانب حزب‌الله و «میشل عون» رئیس‌جمهور است.

جعجع گفت: اگر حزب‌الله، دیدگاه خود درباره دولت لبنان را تغییر دهد امکان تغییر مثبت در روابط با این جنبش وجود دارد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار