نماینده مردم نجف‌آباد:

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اصلاح می‌شود

ابوالفضل ابوترابی گفت: در شفافیت دو موضوع شفافیت آرا نمایندگان و اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شده است.
کد خبر: ۴۰۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ - 10June 2020

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اصلاح می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهار داشت: در شفافیت دو موضوع مورد بحث بوده که شفافیت آراء اعلام وصول شده، اما در طرح نظارت بر رفتار نمایندگان یکی از موارد این است که هر نماینده مجلس به هر میزان هدیه‌ای که از هرکسی می‌گیرد چه داخلی، خارجی، دولتی و یا خصوصی آن را ظرف مدت یک هفته در سایت قرار دهد.

وی با بیان اینکه طرح جدید مجلس برای نظارت بر رفتار نمایندگان ترکیبی از شفافیت و نظارت است که نمایندگان را به خوداظهاری در مورد عملکرد خودشان سوق می‌دهد، تصریح کرد: مبلغ این هدیه مهم نیست، اما باید در سایت به صورت شفاف اعلام شود تا میزان گرفتن همه هدایا توسط نمایندگان مشخص شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر موارد این طرح افزود: علاوه بر آن، سایتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا هر شکایت و یا اطلاعاتی از نمایندگان مجلس را در اختیار دارند به صورت محرمانه در سایت بارگزاری کند که بر اساس نظارت بر رفتار نمایندگان بتوان اقدام و بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب این هیئت نظارت از رئیس کمیسیون حقوق و قضایی مجلس به عنوان رئیس، دو نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس، یک نفر از قضات دیوان عالی کشور با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و انتخاب مجلس و یک نفر حقوقدان شورای نگهبان با معرفی دبیر شورای نگهبان و انتخاب مجلس تشکیل خواهد شد.

ابوترابی گفت: اگر نماینده‌ای به این کمیسیون معرفی شود، بعد از بررسی و احتمالا ابلاغ محکومیت در کمیسیون و رسیدگی به اعتراض وی، صحن علنی مجلس برای ادامه فعالیت نماینده متخلف تصمیم گیری می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها