دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

رد پیشنهاد رشوه آمریکایی‌ها توسط ناخداهای نفتکش‌های ایرانی

محسن رضایی با اشاره به اعزام پنج فروند نفتکش حاوی بنزین به ونزوئلا گفت: آمریکایی‌ها به ناخدا‌های کشتی‌های ما پیشنهاد و وعده پول داده بودند تا مسیرشان را عوض کنند.
کد خبر: ۴۰۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ - 11June 2020

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در سی و دومین اجلاسیه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: نکات خوبی از سوی اعضا مطرح شد و مشخص شد که شورا‌های شهر و شورای عالی استان‌ها رشد خوبی در این سال‌های اخیر داشته‌اند. مسئله مهمی که باید با شما منتخبان کشور در میان بگذاریم، بحث تحول در ساختار مدیریت کشور است؛ زیرا این تحول ساختار منجر به تحول در کل دستاورد‌های کشور پدید می‌آورد.

وی ادامه داد: امروز در حوزه امنیت و دفاعی کشور تحول خوبی را شاهدیم و امروز حکمرانی کشور این روز‌ها مردمی شده است و دیگر مثل گذشته جناحی و منطقه‌ای نیست. ما و شمایی که میراث‌دار شهدا هستیم، باید روز به روز کاری کنیم که جمهوری اسلامی پایبند‌تر به ارزش‌های شهدا باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز نیازمند حکمرانی مردمی در حوزه فرهنگ و اقتصاد هستیم و فلسفه جمهوری اسلامی را عده‌ای به اشتباه با فلسفه غربی‌ها یکی می‌دانند. جمهوری اسلامی فلسفه خود را دارد؛ زیرا آمده است تا هم اراده خداوند و هم اراده مردم را محقق کند، برخلاف آنچه در غرب رخ داد و اراده خدا از اداره جامعه قطع شد.

رضایی ادامه داد: جمهوری اسلامی از طریق مردم‌سالاری دینی به دنبال آن است که ولایت از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه ساری و جاری باشد و معنویت و ارزش‌های الهی باید در متن جامعه باشد؛ اما در کنار آن باید به خواستِ مردم هم جامه عمل پوشانده شود. هنوز متأسفانه عده‌ای هستند که این فلسفه را درک نکرده‌اند یا اگر هم درک کرده‌اند، اعتقادی به آن ندارد.

وی اظهار داشت: یکی از نمونه‌های تحقق حکمرانی مردم در بستر ارزش‌های اسلامی همین فعالیت شورا‌ها در روستا‌ها و شهر‌هاست. باید ببینیم که موانع برای تحقق کامل این حکمرانی چیست تا حل شود. حکمرانی مردمی در باور و رفتار کسانی که می‌آیند در برخی از مسؤولیت‌ها قرار می‌گیرند، رخنه نکرده است. این‌ها در شعار حرف‌های خوبی می‌زنند، اما در عمل کاری نمی‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شما باید بر تصمیمات استانی نظارت داشته باشید، در حالی که من بر اساس گفته‌های خودتان به این رسیدم که گویا شما از حداقل حقوق خود هم بهره‌مند نیستید. رهبر معظم انقلاب اسلامی صحبت از تحول کردند و باید یادمان باشد در همین حوزه شهر‌ها و روستا‌ها هم تحول ایجاد شود. باید مسؤولیت به شورا‌های روستا و شهر واگذار شود تا شاهد تحولات گسترده‌تر باشیم.

رضایی افزود: اگر قرار است در کشور یک تحول اقتصادی بزرگ رخ دهد باید هم مسؤولیت‌ها واگذار شود و هم باید اختیارات به مدیریت‌های محلی واگذار شود تا این‌ها بتوانند نقش خود را به درستی انجام دهند.

وی تأکید کرد: هیچ شهر و روستایی نیست که منابع گسترده‌ای نداشته باشد و هیچ مردمی در هیچ شهر و روستایی وجود ندارند که صاحب یک پتانسیل ویژه نباشند و باید مسیر حرکت این‌ها باز شود. دستیابی به موفقیت با این کار‌های پشت میز‌نشینی و فعلی محقق نمی‌شود و باید یک تحول گسترده در نحوه انجام کار‌ها شکل بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گویند باید به سراغ تحول برویم و حتی دست روی مسئله عدالت می‌گذارند، یعنی ما نقص‌هایی داریم که باید برای آن اتفاق بزرگی را رقم بزنیم.

رضایی به ارسال بنزین در قالب حرکت کشتی‌های نفتکش به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: ما در این داستان برادری را با اقتصاد ترکیب کردیم. این‌گونه نبود که فقط بنزین بدهیم و پولی هم نگرفته باشیم. ما قبل از رسیدن کشتی‌های‌مان به ونزوئلا مابه‌ازای آن را گرفته بودیم. این کار یک کار بزرگی بود. کشتی‌های ما در وسط مسیر بودند که برخی در داخل کشور گفتند باید کشتی‌ها را برگردانیم، زیرا احتمال جنگ وجود داشت، اما مدیریت تحول‌خواه بچه‌های سپاه را بالای سر ناو‌های آمریکایی‌ها فرستاد تا بدانند دست ما بسته نیست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها آمدند به ناخدا‌های کشتی‌های ما پیشنهاد و وعده پول داده بودند تا مسیرشان را عوض کنند، اما این پیشنهاد‌های بی‌شرمانه از سوی عزیزان ما مورد پذیرش قرار نگرفت و کشتی‌ها به ونزوئلا رسید.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها