فرازی از وصیت‌نامه شهید «اسماعیل فرجوانی»؛

اخلاق اسلامى را تا می‌توانید در خود احیا کنید

شهید «اسماعیل فرجوانی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: خواهران و برادران عزیز با شما هستم، با تمامى کسانى که علیه ظلم شوریدند و اسلام را دوباره احیاء کردند، اخلاق اسلامى را تا می‌توانید در خود دوباره احیاء کنید.
کد خبر: ۴۰۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ - 13June 2020

اخلاق اسلامى را در خود احیاء کنید و نگذارید که این شرم و حیا از بین جوانان ما بیرون برود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، «اسماعیل فرجوانی» در 6 آبان 1341 به دنیا آمد و در عملیات کربلای 4 سال 1365 به شهادت رسید. پیکر پاکش به مدت 18 سال در آن سوی آب‌های اروند باقی ماند.

ابراهیم برادرش نیز 10 دی‌ 1343 به دنیا آمد و در عملیات طریق القدس در سال 1360 همان طور که پیش‌بینی کرده بود، به شهادت رسید.

فرازی از وصیتنامه شهید «اسماعیل فرجوانی»:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب «اسماعیل فرجوانى» فرزند محمد‌جواد، اول با یاد خدا و سلام بر رسولانش بالاخص محمد بن عبدالله(ص) و سلام بر ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا(س) و درود بر رهبر عظیم و عالیقدر مسلمین در زمان حال «امام خمینى» و دعاى خیر و رحمت براى کلیه شهدا و مفقودین و کسانی که به حق در راه اسلام عزیز جان باخته‌اند و امید شفاء یافتن مجروحین و معلولین و آزادى اسراى انقلاب اسلامى در تمام گیتى.

اما بعد با سلام به همگى کسانى که این متن را مى‌خوانند و به تمامى امت قهرمان و مقاوم و شهیدپرور ایران، امتى که هیچ گاه امام خود را رها نکرده و در سخت‌ترین روزها و برهه‌ها با عزمى راسخ و ایمانى استوار با توکل به خدا و توسل بر ائمه اطهار (ع) اسلام عزیز را در این زمان سرافراز کردند.

خواهران و برادران عزیز با شما هستم، با تمامى کسانى که بر علیه ظلم شوریدند و اسلام را دوباره احیاء کردند. اخلاق اسلامى را در خود دوباره احیاء کنید و نگذارید که این شرم و حیا از بین جوانان ما بیرون برود، هوشیار باشید تا شیطان از راههاى مختلف در بین شما نفوذ نکند، همان گونه که در حساس‌ترین روزهاى انقلاب سال ۵۷ راهنماى ما امام خمینى بود و به ایشان مطمئن بودیم و هر کارى مى‌گفتند انجام مى‌دادیم در این زمان نیز به او مطمئن باشید و به فرامینش گوش فرا دهید و با قلبى مالامال از عشق به خدا در مسیر حرکت انقلاب اسلامى به راه افتید، از هیچ چیز واهمه نداشته باشید و از آینده نیز هراسى به دل راه می‌دهید که وعده خدا حق است و پیروزى از آن اسلام عزیز است.

جنگ کماکان مسئله اصلى است به هر شکل که مى‌توانید به اسلام از طریق جنگ خدمت کنید و اکنون که مسئولیت خطیر نابودى دشمن و کافرین در تمام جهان به دوش ما افتاده با شرکت در دفاع مقدس در برابر هجوم صدام کافر براى دفاع مقدس در برابر صهیونیسم بین‌الملل و آزادى قدس خود را آماده کنیم.

هیچ عذرى قابل قبول نیست، درس دارم، متأهلم، کارخانه، اداره، مسئولیتم در شهر سنگین است و غیره، اجازه نمى‌دهد و همه اینها بهانه‌اى بیش نیست و مطمئن هستم که خواستن توانستن است.

به هر حال اگر کسى مرا مى‌شناسد، عاجزانه مى‌خواهم که مرا ببخشد و هلال کند ان‌شاءالله که خداوند خودش در دل مردم چنان عطوفتى قرار مى‌دهد که مرا ببخشند، و نیز من مطمئن به فضل و رحمت خداوند تبارک و تعالى هستم.

همه اقشار مردم بکوشند تا با فعالیت بیشتر عظمت و مجد صدر اسلام را تجدید کنند و اسلام و مسلمین را سر بلند. ضمنا تمامى کسانى که به اسلام، رهبرى اسلام و انقلاب اسلامى معتقد نیستند حق شرکت در تشییع جنازه‌ام را ندارند و خانواده‌ام و مردم این کار را انجام دهند و نیز بنده ۷ماه روزه قضا و ۵ سال نماز قضا بدهکارم که تمامى برادران گردان به عنوان نیرو و چه به عنوان کادر تقاضا دارم که زحمت این را بکشند اگر کسانى هم توانایى این کار را دارند لطفا انجام دهند. نماز شب اول قبر را برایم حتما بخوانید و کفنم، احرام حج باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها