رئیس سازمان نظام پرستاری:

راه‌اندازی پویش «من یک پرستارم»/ پرستاران مدافع سلامت راویان عرصه درمانی می‌شوند

محمد میرزابیگی گفت: پویش «من یک پرستارم» راه‌اندازی شده است و می‌تواند مقدمه طرح «روایان سلامت» شود.
کد خبر: ۴۰۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ - 13June 2020

راه اندازی پویش «من یک پرستارم»/ پرستاران مدافع سلامت راویان عرصه درمانی می‌شوندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست «بانوان طلایه‌داران شِفا» با هدف هر خانه یک پرستار با حضور دکتر محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور و نماینده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

طرح «بانوان طلایه‌داران شِفا» با رویکرد شبکه‌سازی می‌کوشد تا ضمن شناسایی نیرو‌های علاقمند و نیرو‌های تخصصی در زمان دفاع مقدس و نیرو‌های متخصص جهادی جوان امروز یک شبکه مروج سلامت اجتماعی را با رویکرد هدایت اجتماعی در هنگام بحران‌های سلامت ایجاد کند.

میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در این نشست ورود به هنگام مدافعان سلامت را مشابه حماسه آفرینی دوران دفاع مقدس خواند و با بیان اینکه ۱۴ شهید حوزه خدمت در پرستاری داریم برضرورت مستندسازی، ثبت و ضبط این حماسه‌آفرینی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم الگو‌هایی که ارزش‌های ما را تقویت می‌کند برجسته شود، تصریح کرد: پویش «من یک پرستارم» راه اندازی شده است و می‌تواند مقدمه طرح روایان سلامت شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: اقدامات اجتماعی جامعه پرستاری مورد استقبال مردم قرار گرفته است لذا مردم آمادگی دارند به منظور ابراز عاطفه نسبت به از خودگذشتگی پرستاران خدمات ویژه‌ای ارائه بدهند.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: به منظور جلوگیری از تشویش در کشور هدف از اجرای طرح طلایه‌داران شِفا در جامعه باید ارتقای سواد سلامت باشد و به صورت تخصصی و نامحسوس آمادگی برای حمله بیولوژیکی پیچیده‌تر در کشور فراهم و نهادینه شود.

میرزابیگی در ادامه با اشاره به اینکه اگر مردم دو حرف را از یک شخص بشنوند اعتمادشان را از دست می‌دهند بر ایجاد مرکز بزرگ آموزشی و مشاوره‌ای مجازی و تلفنی مورد اعتماد در کشور تاکید کرد.

میرزابیگی بر جمع‌آوری مستندات پرستاری در ایام شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: اجرای طرح طلایه‌داران شِفا راویان سلامت، بین بخشی است و همکاری سه جانبه سازمان صدا و سیما، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را نیز می‌طلبد.

وی با اشاره به قومیت‌های مختلف و لزوم ارائه خدمات و مشاوره به گویش محلی هر قومیت بر لزوم ایجاد ۱۰ منطقه آمایشی کشور تاکید و آموزش سلامت بومی را حائز اهمیت خواند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار