مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم:

تولید آثار فاخر تلویزیونی دفاع مقدس در قم نظام­‌‌مند می‌شود

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم گفت: ساخت و تولید آثار رادیویی و تلویزیونی مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس در استان قم، نظام­‌‌مند می‌شود.
کد خبر: ۴۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ - 04February 2015

تولید آثار فاخر تلویزیونی دفاع مقدس در قم نظام­‌‌مند می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام "محمد لطفی­ نیاسر" مدیرکل صداوسیمای مرکز قم طی سخنانی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم، با گرامیداشت ایام باشکوه دهه فجر ابراز داشت: ایام الله دهه فجر یادآور حیات مجدد و سرانجام باشکوه مبارزات خستگی ناپذیر مردم بصیر و انقلابی و ایثار توام با صبر و استقامت آنان در سایه سار رهنمودهای ولایت است.

وی افزود: در سی و ششمین بهار آزادی جای آن دارد بار دیگر با شهدای عزیز و امام شهیدان در پیمودن راه نورانیشان و مبارزه با عرصههای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی تجدید پیمان کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در ادامه با اشاره به لزوم حفظ دستاوردها و آثار هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: حفظ و نشر آثار دفاع مقدس باید در راستای حفظ ارزشها باشد و گرنه در این زمینه با سایر کشورها هیچ تفاوتی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: آن چیزی که جنگ و جبهه و پشت جبهه و جوانان و فرماندهان ما را از دیگر کشورها متمایز میکند، همین ارزشهای فراوان نهفته در دفاع مقدس است و حفظ آثار فیزیکی به جای مانده از آن دوران، باید در راستای حفظ ارزشها و توام با آن باشد.

رئیس کارگروه رسانه موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم به تجربه بازدید خود از موزههای دفاع مقدس در سایر استانها اشاره کرد و گفت: اشکالات و نواقص رسانهای در ساخت برخی موزهها دیده شده که توجه به آن در زیرساختهای فنی موزه انقلاب و دفاع مقدس استان لحاظ خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر بخواهیم تولیدات فاخر رادیو تلویزیونی در زمینه دفاع مقدس در استان داشته باشیم، نیازمند نظامنامه و ساختاری نظام­مند در صدا و سیما هستیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم مشکل نبود برنامههای تولیدی مدوّن در حوزه دفاع مقدس و برای سنین متفاوت را یکی از ضعفهای کنونی نام برد و به عنوان نمونه خاطرنشان ساخت: علیرغم اینکه بسیاری از رزمندگان اسلام و شهدا از گروه سنی نوجوان بودند، اما در این زمینه آثار قابل توجهی تولید نشده و میتوان با تولیداتی مثل انیمیشن به راحتی همزاد پنداری مناسب را ایجاد نمود.

وی ورود مجموعه بسیج صدا و سیما را به عرصه تولید محتوای دفاع مقدس ضروری خواند، سپس ادامه داد: اغلب موضوعات مربوط به قم در دوران انقلاب و دفاع مقدس مثل دفن شهدای بین الملل در این استان، جنبه جهانی دارد و حتی این ظرفیت وجود دارد که برای هر یک از 365 روز سال، یک برنامه ملی مرتبط با روزشمار انقلاب و دفاع مقدس در استان تولید شود.  

لطفی ساخت مجموعههایی چون زندگی نامه جانباز 70 درصد شهید حسین دخانچی را از نمونههای ماندگار تولید شده در سطح ملی توسط شبکه معارف خواند و بیان داشت: ساخت سریال 13 قسمتی شهید زین الدین و همچنین گفتگو با همسران شهیدان در رابطه با نحوه همراهیشان با شهدا در زندگی روزمره و پرداختن به دیگر سوژههای متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت که غالبا از آدمهای کف خیابان بدست میآید، از دیگر برنامههایی است که میتوان با همکاری دستگاههای ذیربط تولید نمود.

وی در پایان با اشاره به گستردگی و اهمیت مجموعه صدا و سیمای مرکز قم بعد از تهران به دلیل وجود دانشگاه، پژوهشگاه و رادیو معارف و لزوم بهره گیری بیشتر این مجموعه از عطر و بوی ایثار و شهادت، انجام هماهنگیها و تمهیدات لازم را از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم برای خاکسپاری یکی از شهدای گمنام در محل پیش بینی شده این مرکز، خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار