شرف‌الدین در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«فرزند صبح» آنلاین اکران می‌شود/ سینمای انقلاب حمایت لازم دارد

یک تهیه‌کننده سینما از اکران فیلم سینمایی «فرزند صبح» به‌صورت آنلاین خبر داد و گفت: سینما هنری فاخر و گرانقیمت و پرداخت به موضوعات در آن، مستلزم حمایت‌های بسیار جدی‌تر است؛ اما شخصاً چنین حمایتی را در اراده کادر مدیریتی حوزه فرهنگ نمی‌بینم.
کد خبر: ۴۰۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ - 15June 2020

«فرزند صبح» آنلاین اکران می‌شود/ سینمای انقلاب حمایت لازم دارد«محمدرضا شرف‌الدین» تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به آینده فیلم «فرزند صبح» اظهار داشت: مونتاژ این اثر کامل انجام شده و با نظارت کارگردان این اثر سینمایی تکمیل شده و آماده اکران است.

وی تولید اثر سینمایی از شخصیت‌های مهم انقلاب اسلامی همچون امام خمینی (ره) را دشوار دانست و عنوان کرد: آثاری همچون «فرزند صبح» به دلیل اینکه درباره یک شخصیت مهم از انقلاب است، مدعیان بسیاری دارد؛ لذا در تولید این آثار اگر بنا بر تحقیقات تاریخی باشد، اختلاف در این زمینه اجتناب ناپذیر است اما آثاری درباره شخصیت‌ها مطالبات اجتماعی، سیاسی و... را در پی دارد.

این تهیه کننده سینما، پرداخت هنری نسبت به شخصیت‌های معاصر را بدلیل تفسیر و قرائت‌های متعدد شخصی و حزبی بسیار سخت توصیف کرد و افزود: یکی از دلایلی که به دوران کودکی حضرت امام (ره) پرداختیم، همین امر بود؛ چراکه توجه صرف به مبارزات یا ایام بعد از انقلاب، با قرائات متعددی روبرو می‌شد که مسئولیت آن از پذیرش گروه هنری ما خارج بود.

شرف‌الدین در پاسخ به سوالی درباره کم کاری هنرمندان سینمایی نسبت به مطالبات متعدد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ساخت آثار حوزه انقلاب اسلامی گفت: ایشان می‌فرمایند هر واقعه تاریخی تا زمانیکه با هنر عجین نشود، ماندگار نخواهد بود. یکی از وظایف مهم هنر، ماندگار کردن حوادث تاریخی است؛ در این میان یک عکس زمانی بعنوان اثری هنری مطرح است اما با گذر زمان، به سندی تاریخی و قابل تفسیر تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: پرداخت گام به گام به موضوعات انقلاب ضروری است؛ خاصه عمر پر برکت امام (ره) که هر روز آن، یک واقعه وزین تاریخی است که باید توسط هنر ثبت و ماندگار شود. از دیگر سو سینما هنری فاخر و گرانقیمت و پرداخت به موضوعات، مستلزم حمایت‌های بسیار جدی تر است؛ اما شخصا چنین حمایتی را در اراده کادر مدیریتی حوزه فرهنگ نمی‌بینم که بخواهند بدین آثار پرداخته و تاریخ انقلاب را ماندگار کنند.

این تهیه کننده سینما عنوان کرد: «فرزند صبح» اولین فیلم سوپر۳۵ سینمای ایران است که به واقع برای پرده سینما ساخته شده است و گروه تولیدی در انتظار اکران آن بر پرده نقره‌ای می‎باشند. در شرایط کنونی و وضع مقررات بهداشتی و تعطیلی سینماها، مجبور به انتشار اثر به شکل آنلاین هستیم و این کار در زمان مناسب اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها