ائتلاف الفتح:

واشنگتن ملزم به اجرای مصوبه پارلمان برای خارج کردن نظامیانش است

یک نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح، تأکید کرد که واشنگتن ملزم است مصوبه پارلمان در خصوص خروج نظامیانش از عراق را در مرحله آتی مذاکرات اجرا کند.
کد خبر: ۴۰۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 14June 2020

واشنگتن ملزم به اجرای مصوبه پارلمان برای خارج کردن نظامیانش استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح امروز یکشنبه تأکید کرد که مذاکرات اولیه با آمریکا مثبت بوده و خطوط اولیه در روابط دو طرف را ترسیم کرد.

البلداوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که خطوط اولیه ترسیم شده در مذاکرات آمریکا و عراق خوب بود و برخی اولویت‌ها از جمله حاکمیت عراق و اهمیت عدم دخالت در امور داخلی عراق مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود که این گفت‌وگوها در ماه آینده بر محور اجرای مصوبه پارلمان در خصوص خروج نظامیان آمریکا از عراق متمرکز خواهد بود چرا که این مصوبه برای دولت عراق الزام‌آور است و بازگشت از آن در کار نخواهد بود.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تصریح کرد که اساس تشکیل دولت جدید، اجرای مصوبه مربوط به خروج نیروهای آمریکا از عراق و عدم ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکایی در این کشور را تضمین می‌کند.

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها