پیام تسلیت شخصیت‌ها و سازمان‌های مختلف برای درگذشت محمدعلی کشاورز

افراد و سازمان‌های مختلف در پیام‌هایی جداگانه درگذشت محمدعلی کشاورز بازیگر سینما و تلویزیون ایران را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۴۰۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ - 15June 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در پی درگذشت محمدعلی کشاورز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون افراد و سازمان های مختلفی پیام تسلیتی به همین مناسبت صادر کردند.

حسین انتظامی رییس سازمانی سینمایی در پیامی درگذشت محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«فسبحان الذی بیده ملکوت کل شیءٍ و الیه ترجعون

استاد محمدعلی کشاورز، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از میان ما پرکشید و به دیار باقی شتافت.

ترجیع‌بند زندگی هنری مرحوم کشاورز و مولفه مشترک نقش‌های ماندگار و متنوع او در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، مردمی بودن و الهام گرفتن از مسائل مردمان روزگار خویش بود.

فقدان این هنرمند تکرارناپذیر را به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اصحاب سینما تسلیت می گویم و از خداوند منان علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم خوستارم.»

پیام تسلیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت درگذشت محمدعلی کشاورز

متن این پیام به این شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند نامدار سینما، تئاتر و تلویزیون استاد محمدعلی کشاورز، جامعه بزرگ و فرهیخته هنرهای نمایشی کشور را متاثر کرد.

بی‌شک نقش‌آفرینی‌های ماندگار و خاطره ساز این چهره بی بدیل عرصه بازیگری و خلق شخصیت‌های مانا در تاریخ تئاتر و سینمای ایران، تا همیشه در اذهان مخاطبان هنردوست و علاقمندان وی جاویدان خواهد ماند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت»، فقدان جبران‌ناپذیر این هنرمند توانمند را به عموم جامعه شریف تئاتر کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم آمرزش و غفران الهی مسئلت می‌نماید.»

میراث مانایی که چون دُرّی نایاب، تابنده خواهد ماند

در پیام تسلیت علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

صفای نفس، خلوص، تواضع و فروتنی استاد فقید مرحوم محمدعلی کشاورز میراث مانایی است از هنرمندی که با شرافتش در گنجینه هنرهای نمایشی این آب و خاک، چون دُرّی نایاب، تابنده خواهد ماند.

فقدانِ این چهره بی مانند و ماندگار هنر را به تمامی هنردوستان ایران زمین، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و برای بازماندگان معزز، صبر جمیل و برای روح بزرگ این هنرمند پیشکسوت، علو درجات را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.»

از دست دادن ستاره‌ای دیگر

در متن تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

سینمای ایران در نهایت دردمندی و اندوه ستاره‌ای دیگر از بزرگان خود را از دست داد.

بازیگر پیشکسوت و نگین ارزنده هنر نقش‌آفرینی استاد محمدعلی کشاورز پس از تحمل دوران دشوار بیماری، دیده بر هم نهاد و به آبی بیکران آرامش پیوست.

انجمن بازیگران سینمای ایران سوگ از دست دادن این هنرمند دوست‌داشتنی، ملی و چهره ماندگار را که از رفیع‌ترین قله‌های فرهنگ و هنرهای نمایشی ایران زمین بود، به خانواده محترم ایشان، همکاران عزیز و تمامی مردم هنردوست کشورمان تسلیت عرض می‌نماید.»

در سوگ استادی که از شور و امید لبریز بود

در متن پیام مدیر تماشاخانه سنگلج آمده است: «امروز به سوگ استادی نشسته ایم که تا آخرین روزهای زندگی پربارش، از شور و امید لبریز بود.

محمدعلی کشاورز ستاره‌ای که با حضور در سال های آغازین فعالیت تماشاخانه سنگلج در نمایش‌هایی چون «چوب به دستهای ورزیل»، «لبخند باشکوه آقای گیل»، «اسب سفید» و ... برگ‌های درخشانی از تاریخ این تماشاخانه خاطره انگیز را رقم زده است. بسیار مفتخریم که سال گذشته اولین نشان تماشاخانه سنگلج را در پنجاه و چهارمین سالروز تاسیس این تماشاخانه به این استاد بزرگ اهدا کرده‌ایم.

با کمال تاسف و تاثر درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را به خانواده محترم ایشان، خانواده هنر ایران و اهالی تئاتر تسلیت می‌گویم.»

پیام تسلیت فرهنگستان هنر در پی درگذشت هنرمندی که مردمی بود

علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر و گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی این فرهنگستان، درگذشت استاد محمدعلی کشاورز، هنرمند نامی کشورمان را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت فرهنگستان هنر به این شرح است:

«باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

استاد محمدعلی کشاورز از جمله مردمی‌ترین هنرمندان معاصر ایران و از چهره‌های تأثیرگذار تئاتر و سینمای این مرز و بوم درگذشت و جامعه هنری از عطر حضور دل‌انگیز این هنرمند فقید برای همیشه محروم شد. این هنرمند فرهیخته با بیش از نیم قرن حضور در صحنه تئاتر و سینمای ایران خالق نقش‌های ماندگار و لحظات ناب هنری بود. استاد کشاورز بی‌شک یکی از استوانه‌های بازیگری تئاتر و سینمای ایران است که آثار هنری و تجربیات نابش در عرصه بازیگری و نقش‌آفرینی همواره الگویی ماندگار برای هنرمندان نسل‌های بعدی بوده و خواهد بود.

هنرمندان و هنردوستان ایرانی هیچگاه ادب، متانت، فروتنی، توان هنری، لبخندهای دلنشین و کلام شیوای ایشان را فراموش نخواهند کرد و همواره یاد این هنرمند عزیز در دل‌ها و نام ایشان در ذهن تاریخ هنر ایران ثبت خواهد شد.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در نهایت تألم و اندوه، مصیبت فقدان استاد محمدعلی کشاورز را به خانواده محترم ایشان و دوستداران و اهالی شریف تئاتر و سینمای ایران تعزیت و تسلیت می‌گوید و از درگاه ایزد متعال برای این هنرمند فقید، علو درجات و آرامش ابدی، و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کند.»

نسلی که چراغ تئاتر، صحنه و هنر را روشن نگه داشتند

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری در پیام تسلیت خود نوشته است: «محمدعلی کشاورز بازیگر و هنرمند ارزشمند کشورمان از نسل هنرمندانی است که با حمیت و جدیت چراغ تئاتر و صحنه و هنر را روشن نگه داشتند، نقش های به یادماندنی بازی کردند و در هموار شدن راه دشوار هنر نقش داشتند.

استاد کشاورز چند دهه با نقش آفرینی خود در تئاتر و سینما و تلویزیون خاطراتی ماندگار به یادگار گذاشت و ما در برابر آیینه هنر این هنرمندان به زندگی و چگونه زیستن فکر کردیم.

استاد محمدعلی کشاورز نوشته بود «یکی از سرمایه های بزرگ من تئاتر است»، تئاتر و صحنه و هنر را سرمایه بزرگ زندگی خود می دانست و امروز تئاتر، سینما و تلویزیون در اندوه یکی از سرمایه های ارزشمند خود است، استاد کشاورز سرمایه فرهنگ و هنر ایران است و در پس سال های عمر پربارش آسمان آبی دیده می شود.

درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را به خانواده گرامی‌اش، هنرمندان و هموطنان تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد نیک نام آرامش و علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار