نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

عزم ملی و جهادی دستگاه‌های مازندران برای مبارزه با مواد مخدر

آیت الله «علی معلمی» خواستار عزم ملی و جهادی همه دستگاه‌های استان مازندران برای مبارزه با مواد مخدر شد.
کد خبر: ۴۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ - 15June 2020

عزم ملی و جهادی دستگاه‌های مازندران برای مبارزه با مواد مخدربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران، مواد مخدر را اولویت اول آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: اگر با آسیب‌های اجتماعی مقابله نشود به شدت گسترش پیدا می‌کند و فراگیر و همه‌گیر می‌شود.

معلمی افزود: مواد خانمان‌سوز مخدر، خانواده‌ها را متلاشی می‌کند جوان‌ها را از نشاط کاری می‌اندازد به همین دلیل باید اراده ملی و جدی همگانی برای مقابله با مواد مخدر شکل بگیرد.

امام جمعه قائمشهر تاکید کرد: در آموزه‌های دینی جامعه تشبیه به کشتی شده است، اگر فردی شروع به سوراخ کردن کشتی کند نتیجه آن فقط منجر به غرق شدن فرد نمی‌شود بلکه همه سرنشینان کشتی غرق می‌گردند.

وی اظهار داشت: از مفاسد اخلاقی و رفتاری در جامعه اگر جلوگیری نگردد از گسترش مواد مخدر اگر جلوگیری نشود به سرعت دامنگیر جامعه می‌شود و در این راستا مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر امری ضروری است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ضرورت مشارکت همه مردم، اقشار و دستگاه‌ها و نهادها را در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مهم خواند و گفت: در مبارزه با مواد مخدر تنها برخورد قضایی و پلیسی کفایت نمی‌کند باید کار فرهنگی کرد و با زبان جوانان با آنان سخن گفت باید همه اقشار بویژه نسل جوان عواقب خطرناک اعتیاد و مواد مخدر سنتی و صنعتی را درک کنند و همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی باید همزمان و همسو وارد عمل شوند و جامعه و جوانان را با عواقب خطرناک اعتیاد آشنا کنند.

آیت الله معلمی بلیه مواد مخدر را بدتر از بلیه ویروس کرونا دانست و گفت: تنها نیروی انتظامی و قضایی حریف غول ویرانگر مواد مخدر نمی‌شوند و با بسیج همگانی همچون دوران دفاع مقدس باید به جنگ مواد مخدر رفت و در این حوزه عزم و اراده عمومی و همگانی و همت همه دستگاه‌ها ضامن موفقیت در مبارزه با مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: از طریق لوایح و طرح‌های قانونی تکالیف دستگاه‌ها دقیقاً مشخص گردد تا همه اقشار تأثیرگذار تکلیف خود را بدانند و پای کار بیایند اگر چنین نشود نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

معلمی با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید گفت: فعالیت در عرصه‌های مدیریت، کار و تولید نیازمند نیروی‌های سالم و پاک است و عناصر آلوده به مواد مخدر توان کار و تولید را ندارند.

وی در پایان خواستار عزم ملی و جهادی همه دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: با گسترش مواد مخدر بویژه در بین نسل جوان آینده تیره و تار به نظر می‌رسد و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و اقشار برای پیشگری از مصرف مواد مخدر پای کار بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار