بیانیه دانشگاه علوم پزشکی خوزستان در خصوص مفقود شدن ۱۱ هزار نمونه آزمایشگاهی

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص طرح موضوع گم شدن ۱۱ هزار نمونه بیماران مشکوک به کرونا در خوزستان توسط خبرنگار صدا و سیما در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه شب بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۰۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ - 15June 2020

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی خوزستان در خصوص مفقود شدن 11 هزار نمونه آزمایشگاهی

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، در این بیانیه که امروز (دوشنبه) صادر شد، آمده است: ادعای مطرح شده در این برنامه کاملا کذب بوده و به دور از واقعیت، مطرح شده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: درخصوص نمونه های سرپایی اخذ شده در آزمایشگاه های ویروس کرونا قابل ذکر است که تا به حال ۵۰ هزار و ۳۴۲ عدد نمونه پذیرش شده که از این تعداد ۴۳ هزار و ۳۷۷ عدد آن پاسخ داده شده است.

این بیانیه می افزاید: از تعداد شش هزار و ۹۶۵ نمونه باقی‌مانده نیز تعداد سه هزار و ۵۰۰ نمونه امروز ۲۶ خرداد پاسخ داده می شود و مابقی نمونه ها به تعداد سه هزار و ۴۶۵ نمونه به دلیل برخی اشکالات در نمونه ها مانند رعایت نکردن زنجیره سرما در انتقال و یا تکنیک غلط در نمونه گیری قابل آزمایش و بررسی نبوده اند که از این افراد مجددا نمونه گیری شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تعداد تنها شش درصد کل نمونه ها است درحالی که تا ۱۰ درصد به عنوان نمونه های مخدوش در همه آزمایشگاه ها یک استاندارد بوده و غیرقابل اجتناب است و شگفت آور آن که این مساله بدیهی چگونه بزرگنمایی و تحریف و به سرعت در رسانه‌های مختلف و با عنوان کاملا کذب مفقود شدن نمونه ها پخش شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه توضیح داده شد که گزارش کامل وضعیت آمار و اطلاعات مربوط به بیماران کرونا، به صورت روزانه در اختیار دستگاه‌های امنیتی و نظارتی استان قرار داده می‌شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به صورت آنلاین این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: استان خوزستان در موضوع نمونه گیری از موارد مشکوک به کرونا در رتبه دوم کشور قرار دارد و تلاش کادر بهداشت و درمان استان به ویژه پرسنل پرتلاش آزمایشگاهی برای بیماریابی سریع به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا با تمام توان ادامه خواهد داشت و متاثر از اقدامات ناجوانمردانه و غیرواقع قرار نخواهد گرفت.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: نکته مهمی که باید توجه کرد این است که مجری برنامه مذکور به عنوان سند اظهارات نادرست خود، به جلسه مورخ ۱۴ خرداد در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره کرده در حالی که در نشست مورد اشاره به هیچ عنوان مباحث مربوط به آزمایشگاه ها مطرح نشده بلکه موضوع اصلی، رسیدگی به وضعیت محل های نمونه گیری بوده است.

این دانشگاه توضیح داد که به نظر می رسد مطرح کردن چنین ادعاهای کذبی در یک برنامه زنده آن هم از طریق رسانه ملی که باید محل انتشار اطلاعات موثق باشد، تنها باعث تشویش اذهان عمومی، ایجاد نگرانی میان مردم و انداختن آب در آسیاب دشمنان قسم‌خورده نظام و تهیه خوراک برای رسانه‌های معاند و در ادامه سناریوهای چند روز گذشته در جهت تخریب روحیه مسوولین و مدافعان سلامت مردم است که در ماه های گذشته مخلصانه در حال جانفشانی و مراقبت از بیماران هستند.

در پایان این بیانیه، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد که حق خود را برای پیگیری قضایی موارد اتهامی مطرح شده در این برنامه که با هدف تشویش اذهان عمومی و به صورت غیرواقعی مطرح شده است، محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار