مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

کنگره شهدا مرکز ثقل برنامه‌های ایثار و شهادت است

حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» گقت: کنگره ملی ۶ هزار شهید استان قم محور همدلی و مرکز ثقل اجرای برنامه‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس در سطح استان است.
کد خبر: ۴۰۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ - 15June 2020

کنگره شهدا مرکز ثقل برنامه‌های ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در نخستین جلسه کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد کنگره شهدا و ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قم که امروز در سالن شهدای رسانه صداوسیمای مرکز قم برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات شایسته صداوسیمای استان قم و پیشگامی این مرکز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس جای تقدیر بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، افزود: بنا بر ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و براساس سلسله مراتب، ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس در هر استانی به ریاست استاندار تشکیل و به دنبال آن فعالیت کمیته‌های ششگانه مربوطه از سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر آغاز شد و با اجرای برنامه‌های ویژه تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان قم ادامه داد: جلسات کمیته‌های ستاد مذکور به طور مرتب برگزار می‌شود و ضرورت دارد نمایندگان هر کمیته در جلسات دیگر کمیته‌ها نیز حضور یابند.

وی با اشاره به تنظیم جدول برنامه‌های سالانه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و اعلام مندرجات آن به دستگاه‌های استان عنوان کرد: در این جدول برنامه‌هایی به صورت هفتگی منطبق با رویداد‌های دفاع مقدس اعلام شده و لازم است هر دستگاهی، برنامه متناسب با مجموعه خود را اجرا نماید.

لقمانپور عنوان کرد: تا قبل از کرونا هر سال حدود یکهزار یادواره شهدا در سطح محلی، منطقه ای، استانی، قشری و درون سازمان در قم اجرا می‌شد و شایسته است این ظرفیت عظیم معنوی و حماسی به نحو مناسب ثبت و ساماندهی شود.

رییس کمیته اسناد ستاد کنگره شهدای استان قم تصریح کرد: کنگره شهدا به برکت خون مطهر شهیدان، مرکز ثقل و گل سرسبد برنامه‌های استان در حوزه ایثار و شهادت است و رسانه‌ها می‌توانند ضمن پوشش مناسب رویدادها، پیگیری و مطالبه گری خوبی از اجرای برنامه‌های مربوطه داشته باشند.

وی با بیان اینکه موضوع شهید و شهادت از شعائر دینی ماست و شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند، تاکید کرد: قم ام القرای جهان اسلام است و جلوه‌های ممتازی همچون شهدای بین الملل و ... در قم داریم و تمامی این جلوه‌ها بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه، معرفی شود.

لقمانپور ادامه داد: علیرغم پرداختن به شرح رزم و زندگی و شهادت برخی شهدای شاخص در استان، با این حال برای معرفی تعدادی از فرماندهان شهید، تاکنون هیچ اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب شهدای ناجا به همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم در دست انتشار است و همکاری خوبی در زمینه‌های مشابه با نیرو‌های مسلح استان و سایر دستگاه‌ها وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم همچنین خبرگزاری دفاع مقدس را ظرفیت بزرگی برای همه دستگاه‌های استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت دانست و تصریح کرد: ان شاءالله هر دستگاهی با معرفی یک نماینده، بتواند رویداد‌های این حوزه را به خوبی در سطح استان منعکس نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار