توسط ارتش روسیه رخ داد؛

شکار ۴۵ پهپاد تروریست‌ها در سوریه

فرمانده نیروی پدافند هوایی روسیه اعلام کرد: مجموعه پدافند هوایی «تور» روسیه در سوریه بیش از ۴۵ پهپاد تروریست‌ها را سرنگون کرده است.
کد خبر: ۴۰۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ - 16June 2020

روسیه با تور ۴۵ پهپاد تروریست‌ها را در سوریه سرنگون کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ژنرال الکساندر لئونوفدر» در مصاحبه با نشریه روسی «دفاع ملی» اظهار داشت: از آغاز استقرار مجموعه‌های هوایی «تور» روسیه در سوریه، بیش از ۴۵ پهپاد تروریست‌ها که در کارگاه‌های خانگی ساخته شده بودند، سرنگون شدند.

وی افزود: انواع مجموعه‌های پدافند هوایی تور که دارای برد پرواز کوتاه هستند، بخش اصلی تسلیحات برای مقابله با سلاح‌های تهاجمی دقیق و هواپیما‌ها محسوب می‌شوند.

مقام نظامی روس خاطرنشان کرد: این مجموعه‌های پدافند هوایی به‌همراه مجموعه‌های پدافند موشکی اس - ۴۰۰ و پانتسیر - اس، کل تسلیحات پدافند هوایی روسیه در سوریه را تشکیل می‌دهند.

لئونوف تصریح کرد: تروریست‌ها در سوریه برای حمله به اهداف زمینی با ابعاد کوچک، از پهپاد‌هایی استفاده می‌کنند که در شرایط کارگاه خانگی ساخته شده است.

روسیه بار‌ها اعلام کرده است که تروریست‌ها که اکثرا در ادلب سوریه تمرکز یافته‌اند برای حمله به پایگاه هوایی حمیمم روسیه در استان لاذقیه از پهپاد استفاده می‌کنند.

مجموعه‌های پدافند هوایی تور از سال‌های دهه هشتار میلادی به ارتش شوروی تحویل شده است و تاکنون مجموعه‌های پدافند هوایی تور ام-یک، تور-پ ام-۲، تور ام-۳ و تور ام-۴ ساخته شده است که برد پرتاب موشک‌های این مجموعه‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار