مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد عنوان کرد؛

ساخت بیش از ۴۶۹ هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد

احمدرضا دالوند گفت: از ابتدای فعالیت حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد تاکنون ۴۶۹ هزار و ۸۳ واحد احداث شده است.
کد خبر: ۴۰۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ - 16June 2020

ساخت بیش از ۴۶۹ هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد/ ۷۷۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد نیازمند مسکن هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «احمدرضا دالوند» مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست خبری در خصوص شروع فعالیت حوزه مسکن در کمیته امداد و رویکرد آن اظهار داشت: بعد از غذا، مسکن مهمترین موضوعی است که خانواده‌ها را در برابر حوادث احتمالی مصون می‌دارد.

وی با بیان اینکه حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد از سال ۱۳۶۸ به‌طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد، افزود: احداث و خرید ساختمان‌های شهری و روستایی، تعمیرات مسکن مددجویی، احداث فضا‌های جانبی ازجمله سرویس بهداشتی و حمام از برنامه‌های حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد است.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه ۷۷۳ هزار خانوار نیازمند مسکن در کمیته امداد داریم، عنوان کرد: از این تعداد ۱۵۰ هزار خانوار در اولویت هستند.

دالوند به عملکرد حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد پرداخت و گفت: از ابتدای فعالیت حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد تاکنون ۴۶۹ هزار و ۸۳ واحد احداث و همچنین یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۷۲۷ واحد تعمیر و بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های ساخت و ساز و تعمیرات مسکن مددجویی از طریق منابع دولتی، کمیته امداد و مشارکت مردمی تأمین می‌شود، افزود: برای سال ۱۳۹۹، پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت کمیته امداد هزینه خواهد شد.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد بیان کرد: در سال گذشته، یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۸۱۰ واحد خدمت مسکن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه شد.

دالوند اظهار داشت: مددجویان کمیته امداد برای یک بار می‌توانند بر اساس مصوبات مجلس از انشعاباتی همچون برق، گاز و آب به‌صورت رایگان استفاده کنند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سپاه پاسداران برای ساخت شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی در سال ۱۳۹۸ گفت: طی این تفاهم‌نامه سه هزار و ۵۰۰ واحد در سال ۱۳۹۸ در مناطق محرم تکمیل شد و مابقی در سال ۹۹ ساخته خواهد شد.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های متعددی با دستگاه‌های مختلف برای ساخت ۳۴ هزار واحد در سال جاری به امضا رسیده است، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این تفاهم‌نامه‌ها ۱۳ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال است.

دالوند عنوان کرد: در سال گذشته، ۲۸ هزار مسکن مددجویان کمیته امداد بر اثر سیل دچار آسیب جدی شدند که از این تعداد ۱۵ هزار واحد نیازمند تعمیر و بازسازی بود و مابقی باید احداث می‌شدند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸، ۲۵ هزار و ۵۸۶ واحد روستایی و شهری ساخته و تحویل مددجویان شد، گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۳۶۵ واحد در مناطق روستایی و مابقی مربوط به مناطق شهری زیر ۱۰۰ هزار نفر است؛ همچنین در سال گذشته، بیش از ۹۱ هزار و ۳۴۲ واحد تعمیر شده است.

دالوند افزود: سهم اعتبارات دولتی برای ساخت و ساز مسکن مددجویی ۳۱ درصد، منابع مرکز ۲۱ درصد، سهم صدقات و کمک‌های مردمی هشت درصد و تسهیلات صندوق امداد ولایت ۴۰ درصد اختصاص داده شد و مجموعه اعتبارات در سال ۱۳۹۸، هشت هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در خصوص برنامه امسال حوزه مسکن کمیته امداد بیان کرد: در سال جاری، ۵۸ هزار و ۹۱۲ دستگاه منزل مسکونی با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

دالوند اضافه کرد: حذف صف فاقدین مسکن با اولویت روستاها، تأمین مسکن برای فاقدین مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر، حذف صف تعمیرات مسکن مددجویی و تحقق تعهدات با سایر سازمان‌ها از برنامه‌های مهم حوزه مسکن کمیته امداد برای سال جاری است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها