میرتاج‌الدینی خبر داد؛

مسکن ملی انقلاب در حال آماده‌سازی در مجلس یازدهم

یک نماینده مجلس از مراحل آماده‌سازی طرح مسکن ملی انقلاب در مجلس خبر داد و آن را بهتر از مسکن مهر عنوان کرد.
کد خبر: ۴۰۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ - 16June 2020

مسکن ملی انقلاب در حال آماده سازی در مجلس یازدهمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» با اشاره به اتمام شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی مجلس در اوایل هفته آتی اظهار داشت: رویکردمان این است که مجلس را مسأله محور پیش ببریم. مسائل اصلی کشور شناسایی شده است و قرار است کمیسیون‌های مجلس این مسائل را در اولویت خود قرار دهند.

اصلاح نظام بانکی سهم کمیسیون اقتصادی مجلس

وی در ادامه با اشاره به تقسیم بعضی اولویت‌های مجلس در کمیسیون‌های تخصصی گفت: کمیسیون اقتصادی به طرح اصلاح نظام بانکی خواهد پرداخت. مجلس قبلی هم بر طرح اصلاح نظام بانکی متمرکز شد، اما چون این موضوع اولویت بندی نشد به صحن علنی نرسید تا سال آخر و در نهایت هم به مرحله تصویب نرسید.

میر تاج الدینی سپس گفت: طرحی را هم با عنوان طرح ملی مسکن انقلاب آماده می‌کنیم که طرحی جامع خواهد بود و فراتر از مسکن مهر است.

اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این دوره مجلس عضو کمیسیون بودجه هستم ادامه داد: در آنجا اصلاح ساختار بودجه که مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مجلس دهم و دولت کاری برای آن نکرد را دنبال خواهیم کرد. در این بخش هدایت به سمت تولید مدنظرمان است. الان در شرایط سخت تحریمی هستیم و هدایت به سمت تولید را با توجه به آن مدنظر داریم.

وی ادامه داد: بخش تولید یکی از اولویت‌های مجلس است و در این بخش روان سازی مقررات و حذف قوانین زاید در برنامه کاری مان است. الان فقط با تحریم بیرونی مواجه نیستیم بلکه خودتحریمی هم داریم. گمرکات روان عمل نمی‌کنند. فعالان اقتصادی به ما می‌گویند که به خاطر مشکلات ارزی و تحریمی نمی‌توانیم وارداتی انجام دهیم در حالی که جلوی صادرات کالا گرفته شده است.

کار کردن کمیسیون‌های مجلس بر اساس تقسیم وظایف

میرتاج‌الدینی با تأیید اینکه مشکل مسکن بدون مالیات قابل حل نیست، گفت: تقسیم کاری بین کمیسیون‌ها صورت گرفته است و نگاه کلانی به مسائل خواهیم داشت. می‌خواهیم نگاه کلان را حفظ می‌کنیم بعد در کمیسیون‌ها مسائل را با همفکری پیش ببریم.

طرحی تا کنون اعلام وصول نشده است

در بخش دیگری از این برنامه علی بابایی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با بیان اینکه مجلس عزم جدی برای رفع مشکلات کشور دارد، در پاسخ به شنیده شدن برخی حواشی طرح‌های مجلس در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی گفت: هیچ طرحی تا کنون اعلام وصول نشده است و بخشی از طرح‌ها در قالب مصاحبه افراد با رسانه‌ها بوده است.

وی افزود: طی یکی دو هفته اخیر از وزیران مختلفی از دولت دعوت شده است تا گزارش دهند و به این ترتیب اطلاعات کافی از اوضاع کشور به دست بیاوریم. بعد که مطلع شدیم نمایندگان بیایند در قالب طرح‌ها و لوایح نظرشان را مطرح کنند.

توجه مجلس به پیام رهبر انقلاب

بابایی سپس با اشاره به اینکه نقدی می‌شود به نمایندگان مجلس که با ارائه برخی طرح‌ها می‌خواهند در فضای عمومی جامعه خودشان را مطرح کنند به طرح این موضوع پرداخت که چنین نقدی را قبول ندارم.

این نماینده مجلس گفت: مجلس به پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس توجه دارد.

این نماینده مجلس تغییر نام فرودگاه مهرآباد به نام سردار سلیمانی را به لحاظ فرهنگی با اهمیت خواند و گفت: مجلس از کارکرد‌های اقتصادی خودش فاصله ندارد. در همین خصوص طرحی را داریم برای بهبود فضای کسب و کار که مشغول آماده سازی آن هستیم. همچنین طرحی برای دارایی‌های ۱۲ هزار میلیاردی دولت داریم که با تهاتر آن موضوع سیاست‌های پولی و مالی دنبال شود. [اشاره به تهاتر این دارایی‌ها در بخش‌هایی که دولت مشکل اقتصادی و بدهی دارد.]

درآمد هدفمندی یارانه‌ها تغییر مسیر می‌دهد

وی افزود: همچنین درآمد در بخش هدفمندی یارانه‌ها را نیز با هدف هدایت به سمت تعاونی‌ها و بخش‌های خصوصی دنبال می‌کنیم. همچنین طرح حذف چهار صفر و مصوباتی که در مجلس قبل بوده است را نیز دنبال می‌کنیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: مجلس در بخش سیاست‌های پولی و مالی دغدغه دارد.

نماینده حق تشخیص دارد

بابایی در پاسخ به سوألی گفت: نقد به ثبت نام نمایندگانی که برای فعالیت در یک کمیسیون تخصصی دارای دانش و تخصص کافی نیستند را وارد می‌دانم. البته نماینده حق تشخیص دارد که به یک کمیسیون برود یا نرود. البته در همین رابطه امروز (سه‌شنبه) آقای قالیباف، رئیس مجلس یک جلسه غیررسمی برگزار کرد که مربوط به همین موضوع است تا نمایندگان براساس شایسته سالاری وارد کمیسیون شوند. همچنین در این جلسه موضوع قرعه کشی برای سخنرانی‌های نمایندگان نیز مطرح می‌شود. [اشاره به قرعه کشی در جلساتی همچون موافق و مخالف صحبت کردن در حضور وزیران در صحن علنی مجلس]در پایان این نماینده مجلس تصریح کرد: باید واقع گرایانه مجلس را اداره کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار