نتانیاهو: هرگز یک کشور فلسطینی را به رسمیت نمی‌شناسیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر ماهیت اشغالگری و توسعه‌طلبی این رژیم اعلام کرد که هرگز اصل برپایی یک کشور فلسطینی را تحت هر شرایطی به رسمیت نخواهد شناخت.
کد خبر: ۴۰۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ - 17June 2020

تاکید بر ماهیت اشغالگری صهیونیست‌ها/ نتانیاهو: هرگز یک کشور فلسطینی را به رسمیت نمی‌شناسیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رای الیوم، «میکی زوهار» رئیس ائتلاف دولتی و رئیس فراکسیون لیکود در پارلمان رژیم اسرائیل و از افراد نزدیک به نتانیاهو گفت که نتانیاهو متعهد شده است هرگز اصل برپایی یک کشور فلسطینی را تحت هر شرایطی به رسمیت نشناسد.

زوهار در صفحه خود در فیسبوک نوشت: در جلسه فراکسیون لیکود که دوشنبه برگزار شد، من و دوستان به‌طور عمیق طرح معامله قرن را بررسی کردیم و دوست دارم که به برخی ایده‌های مهم اشاره کنم.

وی افزود: نخست وزیر در جلسه بدون هرگونه ابهامی اعلام کرد که تحت هر شرایطی پارلمان یا دولت اصل برپایی یک کشور فلسطینی را به رسمیت نخواهد شناخت.

زوهار گفت: معامله قرن مورد قبول در پارلمان قرار نخواهد گرفت. می‌تواند مبنایی برای مذاکره باشد، ولی ما را ملزم نمی‌کند که اینجا کشوری فلسطینی برپا کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۲۸ ژوئن گذشته طرح سازش خود موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرد که به گفته تحلیلگران، هدف نهایی از آن، از بین بردن مسئله فلسطین و عدم بازگشت پناهندگان فلسطینی است.

در سوم ماه ژوئن جاری، شبکه تلویزیونی رسمی «کان» رژیم اسرائیل گفت که نتانیاهو از سران شهرک‌ها در کرانه باختری خواسته است تا براساس معامله قرن از طرح الحاق شهرک‌ها حمایت کنند.

در همین راستا، دیوید الحیانی رئیس شورای شهرک‌ها در کرانه باختری از آنچه آن را «تغییر موضع نتانیاهو در قبال معامله قرن خواند» استقبال کرد.

الحیانی گفت: از تغییر موضع نخست وزیر خوشحال شدم که گفت اسرائیل هرگز به هیچ وجه یک کشور فلسطینی را به رسمیت نخواهد شناخت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار