شهید «اکبر جوان بخشایش»؛

حق را با رهبری «خمینی» بزرگ دریافتم

شهید «اکبر جوان بخشایش» در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: توفیق بزرگی است که حق را با رهبری «خمینی» بزرگ دریافتم و تا آخرین قطره خونم از این راه راست دفاع خواهم کرد.
کد خبر: ۴۰۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ - 18June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اکبر جوان بخشایش» در 20 مردادماه 1342 در دهستان گرنگاه از توابع شهرستان اهر آذربایجان‌شرقی متولد شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع‌ از خاک کشورش به جبهه‌ها اعزام شد و پس از حضور در چند عملیات، نهایتا در 3 آبان‌ماه 1362 در عملیات والفجر 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اکبر جوان بخشایش»، 20 مردادماه 1342 در دهستان گرنگاه از توابع شهرستان اهر متولد شد. دوران ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و مقطع راهنمایی را در مدرسه شهید «مصطفی خمینی» بزرگسالان اهر ادامه داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر علاقه زیادی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت به عضویت رسمی این نهاد درآمد. پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی و تخصصی نظامی، به فرماندهی عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهر منصوب شد.

اکبر اواخر سال 1361 ازدواج کرده، تشکیل خانواده داد. وی چند ماه بعد از ازدواجش، داوطلبانه راهی جبهه شد و 3 آبان‌ماه 1362 در منطقه پنجوین عراق در عملیات والفجر 4 به آرزوی دیرینه خود رسید. او عاشق امام بود و در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود، عکس امام را در تابوتم بچسبانید که بدانند شهید، پیرو خط امام و حزب‌اللهی است. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای اهر به خاک سپردند.

خصوصیات بارز شهید:

عطوفت، مهربانی و پرهیزگاری از جمله سجایای اخلاقی او بود. طوری که همه آشنایان را تحت تاثیر قرار می‌داد. او جوانی قوی هیکل و تنومند بود. نماز اول وقت، وقت‌شناسی، مهربانی، خوش‌برخوردی و وقار از شاخصه‌های بارزش بود.

خاطرات، خواهر شهید:

از بچگی، من بزرگش کرده بودم، لیاقت شهادت در راه خدا را داشت، می‌گفت در راه خدا قدم بردارید. به دین اسلام توجه کنید. کسی را اذیت نکنید. به نامحرم نگاه نکنید. با این که سوادش کم بود اما انگار خدا به او علم فراوان داده بود. در زمان ازدواجش به «مشکین‌شهر» شهید آورده بودند، به من گفت اگر بخواهید شادی کنید من راضی نیستم. الان خانواده شهیدان عزاداری می‌کنند، من نمی‌خواهم شادی کنید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

خداوندا به خاطر نعمت‌های بی‌کرانت سپاسگزارم که با لطف و کرم خود بزرگم کردی و به بنده روسیاه افتخار پاسداری از دین اسلام را عطا نمودی. در روزگاری قرارم دادی که حق از باطل جدا شد و رو در روی هم قرار گرفته‌اند. این توفیق بزرگی است که حق را با رهبری خمینی بزرگ دریافتم و تا آخرین قطره خونم از این راه راست دفاع خواهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار