رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

کاهش فاصله گشت‌های جاده‌ای پلیس تا ۳۶ کیلومتر/ بهره‌گیری از هواپیما‌های بدون سرنشین در ۳ استان

سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه فاصله واحد‌های گشت پلیس راهور در جاده‌های کشور در برخی مناطق بیش از ۵۰ کیلومتر است، گفت: با طرح توسعه و تقویت یگان‌های گشتی پلیس ناجا این فاصله به ۳۶ کیلومتر خواهد رسید.
کد خبر: ۴۰۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ - 20June 2020

کاهش فاصله گشت‌های جاده‌ای پلیس تا 36 کیلومتر/ بهره‌گیری از هواپیماهای بدون سرنشین در 3 استانسردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‎وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‎پرس، درخصوص استفاده از ظرفیت‌های هواپیما‌های بدون سرنشین برای نظارت بر جاده‌های کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در جاده‌ها و مسیر‌های طولانی به‌خصوص ۴۵ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی ضعف در کنترل است.

وی ادامه داد: فاصله واحد‌های گشت پلیس راهور در جاده‌های کشور در برخی مناطق بیش از ۵۰ کیلومتر است که با توسعه و تقویت یگان‌های گشتی به ۳۶ کیلومتر خواهد رسید.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در جا‌هایی که بخواهیم ترددها، سرعت و سبقت را مدیریت کنیم و یا در جاده‌های فرعی و روستایی که حضور پلیس کمتر است از پهپاد‌ها استفاده خواهیم کرد؛ پهپاد ظرفیتی است که از سال گذشته در عملیات اربعین در مرز مهران و ایلام استفاده شد و در تصمیم‌گیری‌ها به ما کمک کرد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت پهپادی در استان سمنان آغاز شد، گفت: در چند هفته اخیر اقدامات فنی صورت گرفت و تصاویر پهپاد مستقیم در مرکز سمنان و مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا دریافت شد؛ دوره پایلوت استفاده از پهپاد به خوبی انجام شد و هم‌اکنون در جاده سمنان به خراسان رضوی در طول ۳۰۰ کیلومتر با طول پروازی ۱۲ ساعت پرواز خواهد کرد.

وی افزود: گزارشی که پهپاد و اپراتور پهپاد به افسران و پاسگاه در طول جاده می‌دهد، موجب برخورد قانونی با راننده متخلف می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: از پهپاد‌ها در جاده‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی استفاده می‌شود و خوشبختانه محدودیتی در این خصوص نداریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها