مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

منزل پدری شهیدان باکری ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: منزل پدری شهیدان مهدی و حمید باکری در میاندوآب در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی ـ فرهنگی کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۴۰۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ - 19June 2020

منزل پدری شهیدان باکری ثبت ملی شد

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ارومیه، اظهار داشت: منزل پدری شهیدان مهدی و حمید باکری در میاندوآب در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی ـ فرهنگی کشور به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این منزل مسکونی شاید از نظر تاریخی زیاد ارزش نداشته باشد، افزود: هدف اصلی از ثبت این خانه جنبه فرهنگی آن و حفظ مکانی برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای بزرگوار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ثبت مکان یا اشیایی در فهرست آثار ملی از آن جهت اهمیت دارد که در این صورت هیچ فرد یا نهادی نمی‌تواند بدون اجازه میراث فرهنگی اقدام به تخریب یا مرمت آن بنا کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر که این منزل مسکونی به ثبت ملی رسیده است وظیفه حفاظت و نگهداری و در صورت نیاز مرمت آن بر عهده اداره‌کل میراث فرهنگی استان است.

جباری تصریح کرد: این منزل مسکونی در بلوار باکری میاندوآب در محل خانه‌های سازمانی کارخانه قند این شهرستان قرار دارد و شماره ثبت آن نیز ۱۲۲ است.

یادآور می‌شود، شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در دفاع مقدس بود که به همراه برادرش شهید حمید باکری با آغاز جنگ تحمیلی به جبه‌های حق علیه باطل شتافته و در نهایت نیز هر دو برادر به فیض شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار