مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

شهید چمران باید به عنوان نماد یک مجاهد مبارز انقلابی به دنیا معرفی شود

سردار عباس یوسفی گفت: شان، منزلت و جایگاه شهید چمران فراتر از یک مناسبت است فلذا این شهید بزرگوار باید به عنوان نماد یک مجاهد مبارز انقلابی به دنیا معرفی شود.
کد خبر: ۴۰۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ - 20June 2020

شهید چمران باید به عنوان نماد یک مجاهد مبارز انقلابی به دنیا معرفی شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور در دفتر دبیرخانه ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس خوزستان به تشریح برنامه‌ها و تقویم مناسبت‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: بر اساس تقویم برنامه‌ریزی شده این هفته متعلق به شخصیتی است که باید در طول سال بدان پرداخته شود.

وی افزود: شان، منزلت و جایگاه شهید چمران فراتر از یک مناسبت است و این شهید باید به عنوان نماد یک مجاهد مبارز انقلابی به دنیا معرفی شود.

یوسفی گفت: به جرات می گویم که ما خوزستانی ها در قبال پرداختن و معرفی شهید چمران و خدمات و مبارزات اش کوتاهی و تا حدودی غفلت کردیم و از این باب نباید هرگز خوذمان را به تاریخ ببخشیم مگر اینکه جبران کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: نمی‌دانم همین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، چه قدر این شخصیت را می‌شناسند و نمی‌دانم که هنرمندان متعهد ما چه قدر به ابعاد هنرمندانه این مبارز انقلابی پرداخته‌‌اند.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس خوزستان افزود: شهید چمران تنها یک رزمنده نبود. یک مجاهد فی سبیل الله بود که با گل و درخت و طبیعت حرف می‌زد. یک انقلابی به تمام معنا بود که علم و دانش برتر و روز دنیا را تسلط داشت و یک سرباز واقعی بود که هیچ وقت نگذاشت، سرداران آن دوران به وفاداری‌اش نسبت به خاک میهن امتیاز بدهند و نتیجه‌اش همین عکس‌های باقیمانده‌ای است که خاکی‌ترین لباس‌های رزم را پوشیده است.

یوسفی ادامه داد: ابعاد علمی، هنری و جهادی شهید چمران مثلث تبدیل شدن این چهره به یک اسطوره در سطح بین‌الملل است و این حداقل مطالبه‌ای است که می‌توان از اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه انتظار داشت.

این مسئول گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا دغدغه و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پرداختن به مبارزات شهید چمران در خاک خوزستان را به صورت محتوا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان بگنجانیم تا نسل‌های امروز و فردا شناخت بیشتر و بهتری نسبت به این شخصیت بارز تاریخ ایران اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار