روایتی از یک فاجعه در مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند»

مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» به کارگردانی «علی خسروی» با موضوع علل و عوامل وضعیت فعلی در بخش کشاورزی ایران آماده نمایش شد.
کد خبر: ۴۰۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ - 20June 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» نخستین مستند است به بررسی تحلیلی صنعت کشاورزی در محورهای تولید، عرضه، صادرات، واردات، قاچاق، دلالیسم و مدیریت کشاورزی در ایران و همچنین ارائه راهکار در هرکدام از بخش‌‌ها می‌پردازد که در هشت قسمت 25 دقیقه‌ای آماده نمایش شده است.

شش قسمت از این مجموعه مستند مربوط به کشور ایران و این پرسش بنیادی است که در کشوری که بیش از 12 هزار سال پیشینه کشاورزی دارد چرا امروز با چنین وضعیتی در این بخش مواجه شده است و با وجود اینکه کشاورزان می‌توانند به نتابج مطلوبی برسند به علتی یا محصولات بر روی درخت‌ها می‌مانند‌ و یا چرا در قسمت توزیع و عرضه با اشکالات فراوان بدست مصرف‌کننده می‌رسند.

‌همچنین دو قسمت از مجموعه «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» مربوط به نحوه کشاورزی در دو کشور پیشرو این عرصه می‌پردازد که در قسمت هفتم به موضوع موفقیت کشور ترکیه در برندینگ و بازاریابی محصولات کشاورزی این کشور و در قسمت هشتم به شیوع تدریس کشاورزی در دانشگاه واخنینگن هلند به عنوان مهمترین و معتبرترین دانشگاه کشاورزی دنیا پرداخته شده است.

همچنین در این مجموعه مستند با «اسماعیل فلاحی» استاد برجسته ایرانی دانشگاه آیداهو آمریکا و نایب رئیس انجمن علوم باغبانی آمریکا نیز مصاحبه شده است. فلاحی تحصیلات خود را در رشته مهندسی علوم باغبانی از دانشگاه جندی شاپور اهواز به پایان رساند و بعد از آن راهی آمریکا شد و زیرنظر بهترین اساتید دنیا از جمله پروفسور «وست وود» مدرک دکتری خود را دریافت کرد و بعد از آن به عنوان استاد دانشگاه آیداهو انتخاب شد. تخصص او پرورش درختان میوه بوده و به دلیل خدمات او به ایالت آیداهو روز تولد او به نام روز پروفسور فلاحی نامگذاری شده که در «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» از دلایل عقب ماندگی صنعت کشاورزی ایران با وجود پیشینه 12 هزار ساله و پیشرفت برخی کشورهای دیگر صحبت کرده است.

مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» به کارگردانی علی خسروی و تهیه‌کنندگی «احمد شفیعی» تولید شده در ‌خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها