معرفی کتاب؛

«پیشتازان فتح»

کتاب «پیشتازان فتح» به بیان خاطراتی از رزمندگان جنگ‌های نامنظم استان بوشهر پرداخته است.
کد خبر: ۴۰۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ - 21June 2020

«پیشتازان فتح»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، کتاب «پیشتازان فتح» به بیان خاطراتی از رزمندگان جنگ های نامنظم استان بوشهر در چهار فصل در 210 صفحه پرداخته است.

این کتاب در 2 جلد توسط «اسماعیل ماهینی» و «جمشید شکوهی» تهیه و تدوین شده است که توسط انتشارات «امیر العلم» وابسته به دفتر آیت الله «فاضل لنکرانی» در تیراژ 1200 نسخه به چاپ رسیده است.

«اسماعیل ماهینی» در مقدمه جلد دوم کتاب «پیشتازان فتح» آورده است: 

از جنگ سخن گفتن ساده نيست، چرا كه سخن از عشق، ايثار، حماسه، شجاعت و رشادت كساني است كه با عشق به او پا در ركاب نهادند؛ جز به شهادت به چيز ديگری فكر نكردند و هر وقت بدون جراحت بر می گشتند ملول و شرمنده بودند. 

براستی آیا قلم می تواند آنچه را در آن روزگاران بر رزمندگان دلاور هشت سال دفاع مقدس گذشت شرح دهد؟ آيا ذهن می تواند به تجسم واقعی ذره ای از عشق بازی جوانان در خون شنا کرده آن روزها بنشیند؟

اما باید از جایی شروع کرد. باید به سراغ پدر و مادران دلسوخته ی شهدا و دریادلان و مجاهدان فراموش شده‌ی جنگ رفت تا شاید قطره ای از آن همه آبشار و  حماسه قرن به رشته ی تحریر درآید.

اینک جهاد اصغر به اتمام رسیده و جهاد اکبر مقابله با تهاجم فرهنگی را در پیش رو داریم. وقت آن است که بار دیگر خاطرات خون و عشق را مرور کنیم و به تکریم کبوترانی بنشینیم که بر قله شرف و افتخار به پرواز در آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار