قالیباف در صحن مجلس:

آمادگی مجلس برای کمک به ساماندهی فضای مجازی/ امنیت ما در گرو شبکه ملی اطلاعات است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت ملی، اجتماعی و اخلاقی ما در گرو شبکه ملی اطلاعات است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ - 21June 2020

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بحث شبکه ملی اطلاعات برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است چرا که هم نیاز عمومی همه مردم در شئونات زندگی‌شان است و از سوی دیگر امنیت ملی، عمومی و اجتماعی و اخلاقی ما در گرو شبکه ملی اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه شاهد عدم تناسب بین رشد ترافیک اینترنت داخلی و خارجی هستیم، افزود: رشد ترافیک خارجی بسیار بیشتر از رشد ترافیک داخلی است و نیاز به سیاست‌های راهبردی و تعدیلی دارد که مأموریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط فعلی شاهدیم که ارسال یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا به خارج می‌رود و سپس به داخل می‌آید که یک ضعف جدی است و باید حل و فصل شود.

قالیباف گفت: ما در خدمات پایه، چون پیام رسان‌ها و سیستم عامل هم دچار مشکل هستیم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید توجه جدی به حل این مسائل کند.

وی با بیان اینکه بحث صیانت در فضای مجازی، بحثی جدی و با اهمیت است گفت: کودکان، نوجوانان و خانواده‌های ما در معرض فضای آلوده هستند که بخشی از آن به تولید محتوا باز می‌گردد که وزارتخانه ارتباطات و بخش‌های فرهنگی در این زمینه مسئول هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه شاهد لجام‌گسیختگی و رهاشدگی در این عرصه هستیم که باید دولت و وزارتخانه ارتباطات، سیاست‌های لازم را در این راستا انجام دهند.

قالیباف بیان کرد: امروز شاهد لجام‌گسیختگی در فضای مجازی هستیم و هیچ‌گونه سیاستگذاری در فضای مجازی حاکم نیست که این مسئله در هیچ یک از کشور‌های اروپایی، شرق و غرب و اسکاندیناوی وجود ندارد.

وی متذکر شد: زمانی که بنده توفیق خدمت در شهرداری تهران داشتم، در شهر تهران فقط ۷۰ کیلومتر فیبر نوری وجود داشت که به دو هزار کیلومتر افزایش یافت، قطعاً یکی از وظایف جدی وزارت ارتباطات در این راستا است و باید باید در این زمینه بهتر عمل کند چرا که در حال حاضر شبکه ارتباطی ما متکی بر موبایل است و در شبکه ثابت فیبر نوری بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه فیبر نوری نیاز به سرمایه‌گذاری دولتی ندارد، تصریح کرد: بخش خصوصی و همچنین اپراتور‌ها در زمینه توسعه فیبر نوری داوطلب هستند و یکی از سؤالات ما آن است که «چرا امروز نباید منازل و مدارس ما دارای فیبر نوری باشند تا آسیب‌پذیری‌های آنان به حداقل برسد؟»

قالیباف تأکید کرد: قطعاً مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس آمادگی دارند که به دولت و وزارت ارتباطات برای ساماندهی این عرصه کمک کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار