بازخوانی حمایت مردم سراسر کشور از عزل بنی‌صدر

حضور گسترده مردم در خیابان‌ها و دادن شعارهایی بر علیه منافقین و ضد‌انقلابيون باعث شد بسیاری از منافقین پا به فرار گذاشته و آن عده‌ای که به فعالیت‌های خود در خانه‌های تیمی ادامه می دادند شناسایی، دستگیر و زندانی شوند.
کد خبر: ۴۰۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰ - 22June 2020

بازخوانی حمایت مردم سراسر کشور از عزل بنی‌صدربه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، پس از رای مجلس شورای اسلامی بر عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر و صدور حکم امام خمینی مبنی بر عزل وی از ریاست‌ جمهوری، مردم سراسر کشور با برپایی مراسم راهپیمایی از این تصمیم تاریخی پشتیبانی کردند.

در ادامه به تحولاتی در که در تهران و سایر شهرهای کشورمان رخ داد می‌پردازیم.

تهران

ملت مسلمان و قهرمان و همیشه بیدار ایران پس از شنیدن فرمان تاریخی امام امت مبنی بر عزل بنی‌صدر از ریاست‌ جمهوری در دسته‌های چند هزار نفری در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند به سوی دانشگاه تهران سرازیر شدند. مردم تهران در حالی که پیشاپیش آن‌ها صدها موتورسوار حزب‌الله در حرکت بود، با شعارهایی نظیر «حزب، فقط حزب‌الله، رهبر فقط روح‌الله، الله‌اكبر، الله‌اکبر، خمینی رهبر»، «مرگ بر منافقین، مرگ بر آمریکا»، مقدم دیگر گروه‌ها را که به آن‌ها می‌پیوستند، گرامی می‌داشتند. انبوه جمعیت پس از تجمع در مقابل دانشگاه تهران با دادن شعارهای مختلف به تایید تصمیم رهبر انقلاب پرداختند. آنگاه حجت‌الاسلام قرائتی در اجتماع مردم مسلمان و انقلابی تهران شرکت نمود و برای حاضرین سخنان کوتاهی ایراد کرد. همچنین انجمن‌ها و گروه‌ها از سخنان و فرمان امام حمایت نمودند و حمایت خود را با ارسال پیام‌هایی بیان نمودند.

فارسان

در راستای مقابله با جبهه ضدانقلاب، گروه کثیری از مردم مسلمان و متعهد، شهرستان فارسان به منظور پشتیبانی از فرمان امام امت مبنی بر عزل بنی‌صدر از ریاست‌ جمهوری دست به راهپیمایی زدند. در این راهپیمایی با صدور قطعنامه ضمن پشتیبانی از اصل ولایت فقیه، مجلس شورای اسلامی و دیگر ارگان‌های انقلابی و دولتی حمایت خود را از رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل اعلام داشتند. آنان از دستگاه‌های انقلابی خواستار قاطعیت در مقابل اعمال ننگین منافقین وابسته به غرب و شرق شدند.

چالوس و نوشهر

در راستای برگزاری راهپیمایی در شهر چالوس، طی یک درگیری که بین گروهی از هواداران گروهک مجاهدین و اقشار مختلف مردم مسلمان و مبارز چالوس در خیابان امام‌خمینی این شهر صورت گرفت، هشت تن از طرفین مجروح و 15 تن از هواداران گروهک‌ها که در حمله به مردم دست داشتند، دستگیر شدند و عده‌ای نیز فرار کردند.

گزارش دیگری حاکی است که صبح یکشنبه گروهی از هواداران گروهک‌ها که در خیابان انقلاب نوشهر تجمع کرده و قصد راهپیمایی داشتند با مشاهده حضور مردم در صحنه پا به فرار گذاشتند و عده‌ای از آنان نیز با مردم درگیر شدند. در این درگیری یکی از هواداران گروهک‌ها که با کلت به مردم حمله کرده بود توسط مردم دستگیر و تحویل سپاه پاسداران نوشهر و چالوس شد.

گچساران

در شهرستان گچساران نیز در درگیری که عده‌ای به طرفداری از بنی‌صدر و توسط منافقین خلق و گروهک‌های دیگر به راه انداختند، چهار نفر به ضرب چاقو و کابل برق زخمی شدند. گروهی از افراد ضدانقلاب که در حال پخش اعلامیه بنی‌صدر بودند، با اعتراض مردم رو به رو شدند و طی یک درگیری علاوه بر دستگیری چهار تن از عاملین ضرب و جرح، که به وسیله مردم تحویل سپاه پاسداران شدند، عده‌ای نیز پا به فرار گذاشتند. بر اساس همین گزارش پس از این درگیری مردم گچساران به عنوان اعتراض به این اقدامات گروهک‌ها دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند و این عمل را به شدت محکوم کردند.

گرگان

در شهر گرگان نیز در درگیری‌های پراکنده‌ای که بین نیروهای مردمی و منافقین در گرفت بیش از 9 تن از مخالفان توسط مردم و اعضای سپاه پاسداران دستگیر شدند و بقیه آن‌ها پا به فرار گذاشتند. عده معدودی از طرفداران گروه‌های سیاسی به عنوان حمایت و طرفداری از بنی‌صدر، قصد ایجاد آشوب در شهرستان گرگان را داشتند که با حضور مردم در صحنه متواری شدند.

قم

در قم گروهی از هواداران بنی‌صدر و منافقین که در تدارک انجام یک تظاهرات در پشتیبانی از بنی‌صدر بودند، قبل از آنکه موفق به اقدام شوند. پلاکاردهای آنان به وسیله مردم قم جمع‌آوری شد و سه تن از آنان دستگیر و تحویل سپاه پاسداران شدند و بقیه آن‌ها متواری شدند.

شیراز

در رابطه با همراهی مردم از پیام امام امت در شیراز نیز هزاران تن از مردم آن شهر ضمن شرکت در یک راهپیمایی باشکوه پشتیبانی خود را از رای مجلس‌شورای اسلامی اعلام داشتند. مردم در حالی که شعارهای «مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر بنی‌صدر» را فریاد می‌زدند با نقل و شیرینی عزل وی را جشن می‌گرفتند.

همدان

در همدان نیز گروه کثیری از مردم به عنوان پشتیبانی از رای مجلس شورای اسلامی و عزل بنی‌صدر توسط رهبر در مسجد جامع همدان اجتماع کردند این عده در حالی که شعار می‌دادند: «31 خرداد شصت - بت جدید هم شکت»، اقدام به راهپیمایی باشکوهی کردند.

بندرعباس

هزاران تن از مردم شریف و مسلمان شهر بندعباس بنا به دعوت جامعه روحانیت بندر عباس، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ستاد نماز جمعه دست به راهپیمایی زدند و حمایت خود را از عزل ‌بنی‌صدر اعلام کردند.

بوشهر

بازار بوشهر در اعتراض به اغتشاشات منافقین در حمایت از بنی‌صدر، تعطیل شد و اقشار مردم در مجلس یادبود شهدای این روز شرکت کردند. مردم پس از شرکت در این مراسم با صفوف منظم در خیابان‌های شهر دست به راهپیمایی و تظاهرات زدند و ضمن تأیید رأی مجلس شورای اسلامی به حمایت از امام امت و تأیید عزل بنی‌صدر پرداختند و خواستار محاکمه و اعدام انقلابی وی و گروه‌های ضد انقلاب شدند.

بروجرد

مردم همیشه در صحنه شهر بروجرد نیز یک راهپیمایی در محکوم کردن حرکت اخير گروه‌ها و همچنین تایید رای مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم کفایت رئیس‌جمهور برگزار کردند و راهپیمایان با شعار «بت جدید شکسته» مسیر چند خیابان را طی کردند.

الیگودرز

در الیگودرز نیز ارگان‌های انقلابی و بازاریان این شهر دست به یک راهپیمایی زدند و در مقابل دادسرای انقلاب اسلامی این شهر قطعنامه‌ای را قرائت کردند که در آن عمل دادستانی در برخورد با گروهک‌های منافق، رای مجلس در عدم کمایت بنی‌صدر و عزل وی توسط رهبر مورد تأیید مردم قرار گرفت.

پاوه

مردم شهرستان پاوه برای شهادت دکتر چمران مراسم عزاداری برگزار کردند و در این مجلس تنی چند از برادران پیرامون شجاعت و از خودگذشتگی دکتر چمران و یارانش سخنانی ایراد داشتند. از جمله امام جمعه پاوه در سخنان خود ضمن اشاره به جریانات و وقایع مربوط به بنی‌صدر گفت: «هر چند امروز ظاهرا در عزای یارانمان نشسته‌ایم اما در واقع امروز روز عزای لیبرال‌ها و ملی‌گراها و منافقین است». شرکت‌کنندگان سپس از مسجد انقلاب تا محل سپاه پاسداران با شعارهای «حزب فقط حزب‌الله رهبر فقط روح‌الله»، «اسلام پیروز است، لیبرال - منافق نابود است»، دست به راهپیمایی زدند و در پایان شرکت‌کنندگان حمایت و پیروی خود را از خط امام دولت اعلام نمودند. به همین مناسبت دوم تیر 1360 از سوی ارگان‌ها و نهادهای انقلاب در سراسر استان کرمانشاه ده‌ها بیانیه و پیام و تلگراف به محضر امام‌خمینی به تهران مخابره شد.

حضور گسترده مردم در خیابان‌ها و دادن شعارهایی بر علیه منافقین و ضد‌انقلابيون باعث شد بسیاری از منافقین پا به فرار گذاشته و آن عده‌ای که به فعالیت‌های خود در خانه‌های تیمی ادامه می دادند شناسایی، دستگیر و زندانی شدند. پس از این اتفاقات بسیاری از خانه‌های تیمی آنان و سلاح‌های گرم و سردی که بر علیه مردم مومن و مسلمان به کار می‌بردند، کشف و ضبط شد. همان‌گونه که اشاره شد حضور مردم در خیابان‌ها باعث متواری شدن منافقین و دیگر گروه‌های ضد انقلاب در سراسر کشور شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار