ارتش ترکیه به ۵۰۰ فروند «پهپاد انتحاری» تجهیز می‌شود

ترکیه اعلام کرده نیرو‌های مسلح این کشور تا چندی دیگر به ۵۰۰ فروند پهپاد انتحاری بومی تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ - 22June 2020

ارتش ترکیه به ۵۰۰ فروند «پهپاد انتحاری» تجهیز می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش ترکیه تا چندی دیگر به ۵۰۰ پهپاد انتحاری از نوع «کارگو» ساخت یکی از شرکت‌های این کشور فعال در ساخت پهپاد و تجهیزات دریایی مجهز می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» یک شرکت ترکیه‌ای فعال در بخش صنایع دفاعی از تجهیز نیرو‌های مسلح و امنیتی این کشور به پهپاد‌های کامیکازه (انتحاری) خبر داد. این شرکت اعلام کرده تا چندی دیگر بیش از ۵۰۰ فروند پهپاد کامیکازه سفارش شده از سوی نیرو‌های امنیتی این کشور را آماده تحویل می‌کند.

این شرکت پهپاد‌های علاوه بر این، پهپاد‌های «توگان» و «آلپاگو» تولید می‌کند که همگی در نیرو‌های مسلح ترکیه فعال هستند.

قرار است بعد از اتمام پروژه‌ای تحت عنوان «اس تی ام» پهپاد‌های کامیکازه کارگو به طور گسترده در نیرو‌های مسلح ترکیه بکار گرفته شوند. این پهپاد اخیرا از سوی ارتش ترکیه چندین بار مورد آزمایش قرار گرفت.

چندی قبل یک رسانه روسی رژیم صهیونیستی را به فروش فناوری ساخت پهپاد به ترکیه جهت ادامه تنش و درگیری در خاورمیانه به ویژه سوریه و لیبی متهم کرد.

وبگاه «یوکرین وایر» به نقل از یک رسانه روسی نوشت که پهپاد‌های «بیرقدار» ساخت ترکیه فناوری بسیار نزدیک به پهپاد‌های ساخت اسرائیل دارند و گفته می‌شود که این پهپاد‌ها از نظر شکل، قطعات و موارد فناوری شبیه پهپاد‌های ساخت کارخانه «ارواستار» اسرائیل هستند که پهپاد‌های «هرون» تولید می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار