مدیرکل حفظ آثار آذربایجان‌غربی:

چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شکوه هرچه تمام‌تر باید گرامی داشته شود

سرهنگ جلیل وحیدی گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با شکوه هرچه تمام‌تر گرامی داشته شود و دستگاه‌های اجرایی با همه توان به میدان بیایند.
کد خبر: ۴۰۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ - 22June 2020

چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شکوه هر چه تمام‌تر باید گرامی داشته شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، امروز در جلسه‌ هماهنگی گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور دبیران کمیته‌ها که در سالن جلسات ادره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این ایام فرصت مغتنمی برای نشر و اشاعه ارزش‌های اسلامی و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه برای برخی جوانان شاید این سوال به وجود بیاید که چرا اصطلاح جنگ استفاده نمی‌شود و به آن عنوان دفاع مقدس داده شده است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی مبنی بر «ما مدت هشت سال از حیثیت، ناموس، دین، تمامیت ارضى، مردم، انقلاب، حکومت، نظام اسلامى و قرآن دفاع کردیم و چنین دفاعى، مقدس است» به خوبی جواب این سوال را داده‌اند.

وحیدی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس، بر ضرورت و اهتمام تمام دستگاه‌ها و نهادهای لشکری و کشوری در جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیین‌های هفته دفاع مقدس که هر سال از ۳۱ شهریور و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای یادآوری جانفشانی و دلاوری‌های ملت ایران و فرزندان برومند آنان در دفاع از سرزمین و آرمان‌های انقلابی خویش است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با جدیت دنبال شود، افزود: اگرچه مواجه با ویروس کرونا تا حدودی بر روی برنامه‌های حضوری تاثیرگذار خواهد بود، ولی ما باید با جایگزین کردن برنامه‌های دیگر و بهره‌گیری از فضای مجازی فعالیت‌های خود را در این رابطه پیش ببریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی عنوان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات ایجاد شده، بتوانیم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به نحو احسن گرامی بداریم و با ذائقه شناسی و ایجاد جذابیت‌های سمعی و بصری آنچه که در هشت سال دفاع مقدس رقم خورده و گنجینه عظیمی از ارزش‌های متعالی را ایجاد کرده است به نسل جوان انتقال دهیم.

وحیدی با اشاره به اینکه همزمان با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس باید فضای شهر و کشور ما رنگ و بوی دفاع مقدس به خود بگیرد، تصریح کرد: با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف هنری، فرهنگی و ادبی باید در این عرصه گام برداریم و همچنین در حوزه تبلیغاتی نیز باید جذابیت‌های لازم را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار