رحمانی‌فضلی در صحن مجلس:

دشمن به‌ دنبال ایجاد تنش و بحران‌سازی در داخل است

وزیر کشور گفت: در شرایط کنونی دشمن به‌دنبال ایجاد تنش و بحران‌سازی در داخل است و با هجمه‌ها و اقداماتی که علیه ما انجام می‌دهد، قصد دارد تا زمینه وحدت از بین برود.
کد خبر: ۴۰۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ - 23June 2020

دشمن به‌ دنبال ایجاد تنش و بحران‌سازی در داخل استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت کشور با توجه به جایگاهی که در مدیریت کشور دارد، در حوزه موضوع و جغرافیا تمامی کشور را شامل می‌شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: هر موضوعی که در کشور داریم، بعد از تصویب در دولت و مجلس و ابلاغ شدن به دستگاه‌ها، تماما در کشور اجرا می‌شود. استانها و استانداران ما به عنوان مدیران فرابخشی و فراقوه‌ای هستند و باید بتوانند این تصمیمات را اجرایی کنند.

وی گفت: از همین رو است که حضور وزارت کشور در کل کشور با ساختاری بزرگ است. ۳۱ استاندار، ۱۲۷ معاون استاندار، ۱۳۱۸ شهردار، و ۳۸ هزار دهیار داریم که همه موظف به اجرا کردن قوانین هستند.

وزیر کشور افزود: تمامی فعالیت افراد از بدو تولد که در ثبت احوال ثبت می شود و تا زمان فوت که دوباره ثبت می شود، در بستری است که وزارت کشور در استان‌ها و شهرها هماهنگی می‌کند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در مدت هفت سالی که بنده در وزارت کشور توفیق خدمت داشته‌ام، تلاشم این بوده‌ است که با هم‌افزایی کار را به پیش برده و تجربه کار به مجلس و سایر دستگاه‌ها موید همین نکته نیز بوده است. اگر وحدت و هماهنگی‌ نباشد، ما دچار مشکل می‌شویم.

وی تصریح کرد: ما از طرفی نماینده ولی فقیه در استان را داریم که با هماهنگی با سایر نهادها عمل می‌کند، از طرفی نیروهای مسلح که در درون خود و سلسله مراتب خود تصمیم می‌گیرند ولی در شورای تامین، باید با هم افزایی یکدیگر تصمیمات اتخاذ شود و همچنین نمایندگان مجلس که نمایندگان مردم بوده و مطالبات آنها را پیگیری می‌کنند و با وجود اینکه از قوه دیگری هستند، همکاری‌ها و هماهنگی‌های های لازم را با هم داریم.

وزیر کشور اظهار داشت: نمایندگان به عنوان ناظران در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه می‌توانند در پیشبرد کار موثر باشند. همچنین دادگستری‌ها در استان با توجه به اینکه قوه جداگانه‌ای هستند، اما هماهنگ هستند.

رحمانی فضلی ادامه داد: سیاست ما از ابتدا این بوده که با این هماهنگی کار کنیم و و می‌توان با مقایسه با دیگر نهادها موفقیت را سنجید. باید بگویم که حتی یک مورد اختلاف در حوزه قوای دیگر و در حوزه نیروها موثر نبوده و اگر هم موردی بوده، به سرعت حل شده است.

وی گفت: مسئله بعدی موضوع وحدت و انسجام در سطح ملی است. وزارت کشور به عنوان نهادی که مسئول فعالیت‌های سیاسی بوده و هدایت، مدیریت و نظارت روی فعالیت سیاسی را نه فقط به معنای تشکل‌ها، احزاب و روزنامه‌ها را دارد، بلکه نظارت بر جریانات سیاسی که عمدتا در بستر اراده مردم، فرهنگ و شرایط اجتماعی و سیاسی تحقق می‌یابند را بر عهده دارد.

وزیر کشور افزود: انتخابات به عنوان یک جریان سیاسی و اجتماعی برای ما مهم است که بستری برای وحدت و انسجام ملی باشد. نباید انتخابات باعث ایجاد شکاف و انشقاق شود. در کشور ما با جغرافیای انسانی با تنوع و گوناگونی‌های مختلف نژادی، زبانی، مذهبی، قومی و قبیله‌ای روبرو هستیم. واقعا بی‌احتیاطی و نداشتن نگاه منسجم باعث ایجاد مشکل در کشور می‌شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در بعضی مواقع با یک بی‌احتیاطی و گفتن موضوعی و یا پخش تصویری که توهین به یک قوم می‌شود، مشکلاتی داشته‌ایم. وزارت کشور باید به گونه‌ای عمل کند که این وحدت حفظ شده و خود وزارت کشور نیز از این وحدت برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: ما همیشه به عنصر وحدت احتیاج داشته‌ایم؛ ولی در شرایط کنونی که دشمن به‌دنبال ایجاد تنش و بحران‌سازی در داخل است و با هجمه‌ها و اقداماتی که علیه ما انجام می‌شود تا زمینه وحدت از بین برود و در این مسیر دشمن از تمامی امکانات خود بهره می‌گیرد، نقش وحدت بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار