مروری بر زندگی‌نامه شهید «اسماعیل قادری»؛

از کمک به نیازمندان تا شهادت در سردشت

وی پس از حمله نیروهای عراقی به خاک کشورمان برای دفاع از کشورش به جبهه رفت و پس از حضور در چند عملیات، سرانجام در تاریخ 15 مردادماه 1366 در عملیات نصر 7 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ - 23June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اسماعیل قادری» سال 1348 در شهرستان سراب آذربایجان‌شرقی به دنیا آمد. وی پس از حمله نیروهای عراقی به خاک کشورمان، برای دفاع از کشورش به جبهه رفت و پس از حضور در چند عملیات، سرانجام در تاریخ 15 مردادماه 1366 در عملیات نصر 7 در سردشت به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اسماعیل قادری» سال 1348 در شهرستان سراب به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی در کنار تحصیل علم و معرفت به منظور کمک به امرار معاش خانواده کار می‌کرد.

فردی وارسته و خودساخته بود که اهل محل او را جوانی امین و شایسته می‌دانستند. با راهنمای افراد متقی و با کمک خیرین و موسسات خیریه ارتباط برقرار کرده، باهم عهد بسته بودند که به خاطر حفظ آبروی خانواده‌های نیازمند، موضوع را با کسی مطرح نکنند.

جبهه که رفت در کسوت تخریب‌چی در عملیات کربلای 8 شرکت کرد و پیش از عملیات نصر 7 به واحد اطلاعات لشکر عاشورا پیوست.

اسماعیل، 15 مرداد 1366 حین عملیات نصر 7 در منطقه سردشت، ارتفاعات دوپازا به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای شهرستان سراب به خاک سپرده شد.

خصوصیات بارز شهید:

وی فردی متقی، وارسته و با ایمان بود. علاقه شدیدی به قرائت قرآن داشته و به نماز اول وقت اهمیت می‌داد. عاشق امام و انقلاب و شهادت بود و احترام خاصی به پدر و مادر و به ویژه به خانواده‌های معظم شهدا می‌گذاشت. فعالیتش در راستای کمک به ایتام و نیازمندان بود.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

خدایا، پرودگارا! تو را چگونه سپاسگزارم که باب جهاد در راهت را به رویم باز کردی و این نعمت عظیم را نصیب من معصیت‌کار نمودی. این همان آرزوی دیرینه من بود که تلاش می‌کردم در رخت‌خواب ذلت نمیرم. موقعی که در شهر دلم می‌گرفت و بسیجیان اسلام در نظرم مجسم می‌شدند آرزو می‌کردم، ای کاش پیش امام‌خمینی(ره) بودم. برایش زانو می‌زدم و دست‌هایش را غرق بوسه می‌کردم و به جبهه اعزام می‌شدم تا با دشمنان اسلام بجنگم.

اما سخنی با مردم عزیز؛ ای برادران، این قدر در رفاه غوطه‌ور نشوید، چون در این حال دنیا و آخرت را باختید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار