رئیس سازمان زیباسازی و احیاء بافت شهرداری قم خبر داد

اجرای بیش از 8 هزار متر مربع دیوار نگاری تصاویر شهدا در قم

رئیس سازمان زیباسازی و احیاء بافت شهرداری قم از اجرای بیش از 8 هزار متر مربع دیوار نگاری تصاویر شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مراجع عظام در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ - 04February 2015

اجرای بیش از 8 هزار متر مربع دیوار نگاری تصاویر شهدا در قم

مهندس اسماعیل فتحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در قم با اشاره به لزوم حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تاکید مجموعه شهرداری قم، ابراز کرد: در همین راستا برنامههای مدوّنی در سازمان زیباسازی در دستور کار قرار گرفته که طی آن، نمادهای ارزشی جامعه از جمله فرهنگ ایثار و شهادت هنرمندانه و به زیباترین وجه در دید عموم قرار میگیرد.

وی نصب تابلوهای منقش به تصاویر شهیدان و گوشهای از وصایای آنان در ورودی کوچهها را از برنامههای در دست اقدام سازمان زیباسازی برشمرد و افزود: همچنین طراحی و نصب المانهای فاخر یادبود شهدا و سرداران شهید استان همزمان با برگزاری یادوارهها بخش دیگری از اقدامات این سازمان است.

رئیس سازمان زیباسازی و احیاء بافت شهرداری کلانشهر قم ادامه داد: بیش از 8 هزار متر مربع دیوار نگاری از حدود 80 تصویر مربوط به شهدای بزرگوار انقلاب و دفاع مقدس و دیگر مضامین ارزشی و بیش از 600 قطعه بنر در همین زمینه در سطح شهر اجرا و نصب شده که تا سالها زینت بخش معابر و دیدگان همشهریان و یادآور خاطرات دوران پرافتخار پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی دیوارنگاری تصاویر مراجع و علما عظام گذشته و همچنین اجرای کتیبه صلوات خاصه حضرت زهرا(س) در بستر رودخانه- صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر- را در ایام فاطمیه(س) سال گذشته، بخش دیگری از اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: هنرمندانی که عهده دار دیوار نگاری هستند، بعضا از اساتید و نخبگان دانشگاهی هستند و در اجرای طرحهای فوق، هیچگاه بدون وضو دست به قلم نمیبرند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار